הבסיס למתמטיקה אקדמית
ישנו הבדל תהומי בין מתמטיקה תיכונית לזו האקדמית. על הפער הזה לא מגשרת לא מערכת החינוך ולא המערכת האקדמית וזו הסיבה העיקרית למה סטודנטים נכשלים במתמטיקה. מסיבה זו סטודנטים רבים חווים בסמסטר הראשון סוג של “הלם בקו”ם” מתמטי.
נדרשת עבודת הכנה להכיר את העולם המתמטי החדש, ובעיקר לשנות את הגישה – במקום לפתור תרגילים, להוכיח משפטים. צריך לייצר אוריינטציה בעולם המתמטי החדש לכם, כך שממש תדברו מתמטיקה. בפועל מה שקורה הוא שבשבועיים הראשונים לסמסטר “מפילים” עליכם בקורסים המתמטיים כמויות עצומות של סימונים חדשים וכיווני מחשבה חדשים. אמנם במתמטיקה בדידה מלמדים מעט לוגיקה, אולם הדבר העיקרי שלא מלמדים אתכם הוא איך להוכיח ואיך לכתוב הוכחות. בכך הלוגיקה כמעט שלא משתמשת אתכם בעוד שהיא היתה אמורה להיות הכלי הראשון במעלה עבורכם.
תנאי הכרחי להצלחה בקורס הוא לדעת איך לעבוד באופן פורמלי, איך לקרוא את השפה הלוגית החדשה לכם ואיך לכתוב הוכחות. בקיצור, איך לשחות בעולם החדש הזה. יש לי תוכנית סדורה וברורה שהובלתי איתה כבר מאות סטודנטים להצלחה בקורס. צרו עימי קשר ונתחיל בעבודה.
דירוג גוגל Google
מבוסס על 61 ביקורות
אני מרצה למתמטיקה. לימדתי בחוג להוראת המתמטיקה בסמינר הקיבוצים, בחוג למדעי המחשב במכללה האקדמית ת”א-יפו ועוד. בעל ניסיון של 15 שנה בהוראת מתמטיקה. אני גם מורה פרטי למתמטיקה לכל הגילאים והרמות.
בדר”כ תוכנית הלימודים של לוגיקה בקורס היא דלה ולא מציידת את התלמידים במספיק כלים. מה לא לומדים? את הקשר של הלוגיקה לשפה טבעית וכיצד לכתוב הוכחות באופן פורמלי. בתוך כך – לא רואים את הקשר בין הלוגיקה שלומדים בהתחלה לתורת הקבוצות שלומדים בהמשך.
אל תפספסו
הרשמו לניוזלטר המתמטי הכי טוב בארץ