בואו ללמוד
ללמוד ביעילות, לחסוך זמן
כיום אתם לומדים מהבוקר עד הלילה, ועדיין לא מצליחים להיות בקצב של המרצה. הקורס יאפשר לכם ללמוד בצורה יעילה יותר, כל נושא מתמטי חדש.
להצליח יותר, בכל קורס מתמטי
הקורס יתן לכם כלים שהכרחיים לכל קורס במתמטיקה. אלה כלים לא רק לכתיבת הוכחות, אלא בכלל להבנה של המתמטיקה והעולם המתמטי.
במיוחד לסטודנטים למדמ"ח והנדסה
הקורס פותח במיוחד עבור סטודנטים למדמ”ח והנדסה לאורך 10 שנים במחקר ועבודה עם מעל 1,000 סטודנטים.
במקום להיות בבלאגן
נקלעתם לסיטואציה מלחיצה. אינכם יודעת מה לעשות כדי להתגבר על המכשולים. זה לא דומה לשום דבר שלמדתם בעבר ואתם מנסים לתמרן, להמציא את הגלגל וגם לעמוד בעומס הלימודי הגדול. אבל אין סיבה להמציא את הגלגל. יש לי תוכנית לימודים מסודרת שתתן לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להצליח בקורסים המתמטיים.
להתחיל ללמוד מתמטיקה אקדמית זה כמו ללכת לשיעור פסנתר ראשון ושהמורה יבקש ממך לנגן מוצרט. ברור שזה לא יצליח! הדברים מורכבים מדי. צריך לפשט את הדברים ולהתחיל מדברים פשוטים ובכל שלב להוסיף מורכבות של שלבים קודמים.
כיום אתם מתקשים בנושא מסויים, ועד שהצלחתם להשתלט עליו – אתם נדרשים לעבור וללמוד נושא אחר. בקורס נראה איך הצלחה עם נושא אחד מהווה קרש קפיצה ללמידה של נושא אחר, כך שלמעשה – הלימוד נהיה קל יותר ככל שמתקדמים.
ההבדל בין מתמטיקה לבגרות למתמטיקה אקדמית הוא אדיר, והאקדמיה לא עושה מספיק כדי לגשר על הפער. ההבדל המבוהק הוא הדרישה, לא רק להבין את ההוכחות שהמרצה כותב, אלא גם לדעת איך לכתוב בעצמכם. אבל דווקא דבר זה לא נלמד בכלל. בקורס תלמדו כל מה שצריך כדי להוכיח ברמה הגבוהה ביותר.
לעלות ברמה
בניגוד לשפות טבעיות – למתמטיקה יש תחביר ומבנה פשוט מאוד מאוד שחוזר על עצמו בכל התחומים במתמטיקה. ברגע שיודעים אותו – כל הנושאים במתמטיקה פתאום מתחברים ומתבהרים. וגם – אפשר לשכפל הצלחות וללמוד נושאים חדשים בקלות.
בדר”כ מרצים מתחילים ללמד ולדבר כאילו הסטודנטים כבר יודעים ודוברים את השפה. ברור שככה לא ניתן ללמוד. מתמטיקה היא שפה, ולכן כדאי ללמוד אותה כמו שלומדים שפה שנייה. מתמטיקה מדוברת שיטת הלימוד שפיתחתי תאפשר לכם ללמוד נושאים חדשים בקלות, במקום להיתקל שוב ושוב בקשיים.
במקום להיות אבודים אתם תסגלו כלים ויכולות להרגיש בטוחים בעולם המתמטי כך שממש תוכלו להתהלך בו. הגעתם לטריטוריה חדשה? אין בעיה, הרגליים הם אותם רגליים והדרך שלכם לראות את העולם המתמטי תשאר אותו דבר. הדברים נהיים פשוטים.
מאוד קשה לעשות מתמטיקה עם שפה טבעית (עברית, אנגלית וכו’) – שפות טבעיות הן לא מדוייקות מספיק, ומבלבלות אותנו ביחס לסדר הדברים בהוכחות. לכן, נרצה לדעת איך לעבוד באופן פורמלי בצורה הטובה ביותר.
לשפה הטבעית יש חסרונות, אבל יש לה לעיתים גם יתרונות. אנחנו נרצה לעבוד לא רק באופן פורמלי, אלא גם לנצל את היתרונות של השפה הטבעית, ולדעת לעבור טוב משפה טבעית לפורמלית וחזרה.
הוכחות מתמטיות הן מורכבות. אנחנו רוצים לפשט את העניינים. מתחילים עם הוכחות לוגיות טהורות ורק לאחר מכן מכניסים את המתמטיקה.
חשוב לדעת באיזה כלים ניתן להשתמש לצורך הוכחות. כרגע, אתם לא יודעים מהם הכלים בהם אתם יכולים להשתמש עבור הוכחות. אנחנו נלמד את כל הכלים האפשריים בצורה מסודרת ועם תרגול מאסיבי.
לא מספיק רק לדעת באופן תיאורטי מהם הכלים הלוגיים להוכחה. צריך לדעת גם מתי כדאי להשתמש בכללים ומה יוביל אותנו למטרה. בקורס תסגלו לכם ידע פרקטי באיזה כלל כדאי להשתמש ומתי. וחשוב באותה מידה – אי-הוודאות ביחס ל”האם אני צודק?” יעלם.
הוכחות מתמטיות הן מורכבות. אנחנו רוצים לפשט את העניינים. מתחילים עם הוכחות לוגיות טהורות ורק לאחר מכן מכניסים את המתמטיקה.
בחלק הראשון של הקורס אנחנו נניח את היסודות לעבודה שלנו בהמשך הקורס ובכלל למתמטיקה ברמה אקדמית. אנחנו נלמד את השפה המתמטיקה לעומקה. נלמד את התחביר של השפה המתמטית ונראה איך לכל התחומים במתמטיקה יש את אותו מבנה – לא משנה אם מדובר, בחדו”א, לינארית, בדידה וכו וכו’. זה יאפשר לכם ללמוד נושאים חדשים – במהירות ובקלות.
בנוסף, נלמד את מושגי היסוד של מתמטיקה מדוברת וכן נייצר הרגלי עבודה וכלי עבודה בסיסיים שישמשו אותנו לאורך כל הלימוד שלנו. לבסוף, נלמד מבוא ללוגיקה ואת המושגים הבסיסיים שלה. בתוך כך נראה מהי מערכת אקסיומטית מה שיוביל אותנו לאפשרות לענות על השאלה הגדולה – מהי מתמטיקה?
1. תורת הקבוצות (שיעור ותרגול)
2. אלגברה לינארית (שיעור ותרגול)
3. חדו”א/אינפי (שיעור ותרגול)
הגדרת שם-עצם תקני
פעולה מרכזית
השמטות סוגריים
שימושיות הפעולה המרכזית
שם-עצם תקני או לא?
פעולות – הפרש ומשלים
שם-עצם תקני פעולה מרכזית ודיאגרמת עץ
שמות-עצם מורכבים
סוגי מספרים – סיבוב ראשון
קבוצה אינטנציונלית עם מספרים
קטעים של מספרים ממשיים
קבוצה אינטנציונלית עם תבנית שם-עצם
פעולות וטענות עם קבוצות המספרים
זוג סדור ושיוויון זוגות סדורים
קבוצה אקסטנציונלית ואינטנציונלית של זוגות סדורים
קבוצת פתרונות של משוואה
מכפלה קרטזית
אחרי שהנחנו את היסודות בחלק הראשון של הקורס בחלק השני נוכל להתחיל לעבוד על דברים מתקדמים יותר. נתחיל את העבודה שלנו עם תורת הקבוצות. תורת הקבוצות מהווה את הבסיס לכל עיסוק מתמטי אקדמי. סטודנטים לרוב חושבים שהם יודעים את הבסיס, אבל רק בדברים מתקדמים יותר מסתבכים. מהניסיון שלי – זה לא נכון. הבעיה היא שהם לא יודעים בצורה מספיק מעמיקה את הדברים היסודיים. לכן, נרצה שתדעו את הנושא הזה בצורה מצויינת.
לאחר מכן נעבור להעמיק בנושא הפונקציות. אותו הדבר נכון בנוגע לפונקציות. משתמשים בפונקציות בכל קורס מתמטי ולכן חשוב לדעת נושא זו לבוריו.
הנושא האחרון בחלק הזה יהיה תבניות. ידיעה טובה שלו תאפשר לכם ללמוד נושאים חדשים בקלות ובמהירות ונראה יישום של זה כבר בחלקים הבאים בקורס, אבל גם תעשו בזה שימוש בוודאי בכל קורס מתמטי באקדמיה.
בחלק השלישי של הקורס נתחיל את העיסוק שלנו בלוגיקה. במתמטיקה ברמה אקדמית אנחנו רוצים להתנסח בצורה מדוייקת. לכן, אנחנו נדרשים לשפה לוגית שתאפשר לנו להתנסח בדיוק וללא עמימות. בחלק הזה נלמד את שפת הפסוקים ובחלק הבא המתקדם יותר נלמד את שפת היחסים.
בחלק הזה גם נתחיל ללמוד את הכלים הלוגיים שישמשו אותנו במסגרת כתיבת הוכחות. כבר בסוף החלק הזה אתם תראו איך יכולת כתיבת ההוכחות שלכם השתפרה פלאים.
אחרי שבחלק השלישי למדנו את הבסיס של הלוגיקה בדמות תחשיב הפסוקים בחלק הרביעי והאחרון של הקורס נעבור לנושאים מתקדמים בלוגיקה. בחלק זה נלמד את שפת היחסים והתחשיב הנלווה לה. המטרה שלנו תהיה זהה לזו שהצבנו לנו בחלק השלישי – לצייד אתכם באפשרות להתנסח באופן מדוייק וכן לתת לכם כלים לצורך כתיבת הוכחות במתמטיקה ברמה אקדמית. כעת, אלו יהיו בצורה מתקדמת ועשירה יותר מזו שהוצגה בחלק השלישי. בשיעור האחרון של מערכת ההוכחה נראה איך ליישם את הכלים שרכשנו במסגרת כתיבת הוכחות במתמטיקה, באופן ספציפי נקח כדוגמה את נושא הפונקציות החד-חד-ערכיות.
בסוף החלק הזה יהיו לכם את כל הידע, הכלים והיכולות כדי להצליח בכל קורס מתמטי אקדמי, ובפרט איך לכתוב הוכחות בכל תחום במתמטיקה.
המרצה החדש שלך
מרצה למתמטיקה ויזם. בעל ניסיון עשיר של מעל 15 שנים בהוראת מתמטיקה, לאלפי סטודנטים ותלמידים. הוא לימד בחוג להוראת מתמטיקה בסמינר הקיבוצים ובחוג למדעי המחשב במכללה האקדמית תל-אביב יפו.
את שיטת הלימוד הייחודית שלו הוא פיתח לאורך 10 השנים האחרונות תוך כדי מחקר והוראה ובדיקתה עם אלפי סטודנטים.
הוא חבר בעמותת תפס”ן ששמה למטרתה לטפל בנוער נושר וכן גם מתנדב בפרויקט עמי”טים למדע לחיבור של ילדים משכבות מוחלשות לחשיבה ועשייה מדעית.
איתך לאורך כל הדרך
זה לא עוד אחד מהקורסים המקוונים שנמצאים ברשת. מדובר בלימוד ברמה הגבוהה ביותר הן מבחינת התכנים והן מבחינת חווית הלימוד. בקורס הזה הועצמו כל היתרונות של לימוד דיגיטלי ואלה שולבו עם קהילה לומדת ותמיכה שלי ושל צוות ההוראה שלי.
אתם לא לבד
אתם לא לבד. בניגוד לרוב הקורסים המקוונים – בקורס הזה אפשר וכדאי לשאול! בעמוד של כל שיעור יש אפשרות לשאול. אני והצוות שלי כאן כדי לענות על כל השאלות. בנוסף, תוכלו לקרוא גם את השאלות של סטודנטים אחרים וללמוד מהם.
זהו מחזה נפוץ של קורסים מקוונים שאיכותם נמוכה – הן מבחינת התכנים והן מבחינת רמת ההפקה. בשני פרמטרים אלה הקורס מצטיין. מבחינת התכנים – אין עוד קורס כזה. הושקעו בו אלפי שעות של פיתוח לאורך שנים רבות. גם בצד ההפקתי אין הוא נופל בסטנדרט שהוצב – רמת הסאונד, הוידאו והעברת התכנים על-ידי מצגות מושקעות (כתב יד? לא תודה), בכל אלה הושקעו כדי להעביר עבורכם את חווית הלימוד הטובה ביותר.
לא מספיק שהשיעורים יהיו ברמה הגבוהה ביותר. בלי תרגול טוב – אי-אפשר להתקדם. והתרגול בקורס הזה הוא הטוב ביותר. התרגולים בנויים בצורה מושלמת כך שמושגים בסיסיים מוטמעים והרמה עולה בהדרגה. תרגול קשה מדי – לא עוזר. כנ”ל גם תרגול קל.
התרגולים הם אינטרקטיביים ככה שאתם יודעים ביחס לכל שאלה אם צדקתם או טעיתם וגם מהי התשובה הנכונה (להתנסות בתרגול).
ניסיון של סטודנטים רבים שלמדו בקורס המקוון הראה שהוא בנוי בצורה כל כך טובה כך שרוב הסטודנטים לא נתקעים עימו, ואפילו לא זקוקים בשאילת שאלות לרוב. מעבר לשאלות שניתן לשאול באופן מקוון, אפשר גם לקבוע שיעור פרטי איתי או אחד מחברי הצוות שלי (בתשלום נוסף).
בואו נעשה את זה
במקום 4,352₪ בהרשמה לכל חלק בנפרד
בחלוקה ל-12 תשלומים
למי שרוצה לטעום
הידעת?
דו”ח של מבקר המדינה קבע כי 42% לא מסיימים את לימודי מדעי המחשב ובאיזור
30% שלא מסיימים את לימודי ההנדסה, כאשר רוב הנשירה מתרחשת בשנה הראשונה. אחת הסיבות העיקריות לנשירת הסטודנטים הוא הכישלונות בקורסים המתמטיים שבחלק גדול מהם יש למעלה מ-50% נכשלים.
החשבון הוא פשוט – השכר הממוצע בהייטק לבוגרי מדעי המחשב והנדסה הוא 30,000₪ לעומת השכר הממוצע במשק שעומד על כ-12,000₪. הבדל זה בשכר כאשר סוכמים אותו לאורך שנות עבודה של אדם בוגר מגיע להבדל של כ-8 מיליון ש”ח (מבלי לקחת בחשבון ריבית דריבית, אבל גם ללא מיסים). בכל אופן, מדובר בהבדל של לפחות 5 מיליון ש”ח.
כאשר עושים חשבון, חושבים על הדברים באופן רציונלי ומבינים מה מונח על הכף – ברור שצריך לעשות את כל מה שנדרש כדי לצלוח את הקורסים המתמטיים ולסיים את התואר בהצלחה.
אין עוד קורס כמו קורס כתיבת ההוכחות. בקורס הושקעו שנים רבות של פיתוח ומאות אלפי שקלים. הקורס הוא לא זול, אך הוא גם לא יקר ביחס למה שהוא נותן, ומה שהוא נותן זה את כל הידע, הכלים והיכולות כדי להצליח בקורסים המתמטיים ובתוך כך בתואר. זה שווה מיליונים.
לכן, ההשקעה בקורס בקורס היא מזערית ביחס להחזר שלה, פי אלפים מעלותו. לכן, מדובר באחת ההשקעות הטובות ביותר שתוכלו לעשות עבור עתידכם.
יש לכם שאלות? הנה התשובות.
יש לכם שאלה שלא מופיעה? בואו נשוחח.
הקורס מתאים לכל מי שבמסגרת לימודיו האקדמיים נדרש ללמוד קורסים מתמטיים ברמה גבוהה, כגון חדו”א, אלגברה לינארית, מתמטיקה בדידה, לוגיקה למדעי המחשב, אשנב למתמטיקה ועוד. הקורס מתאים בעיקר לסטודנטים למדעי המחשב, הנדסה, מדעים מדוייקים, מתמטיקה וסטטיסטיקה.
בהחלט!
כיום את/ה מכלה את זמנך מהבוקר עד הלילה בניסיון להתמודד עם הקורסים המתמטיים של התואר, והנך מאוד לא יעיל באופן הלימוד שלך. סביר להניח שחלק גדול מהשיעורים והתרגולים לא מובנים לך ולוקח לך ימים לסיים מטלת בית אחת, וגם אותה לאו דווקא להצליח. במקום להמשיך עם לרוץ סביב הזנב בו הנך המרחק בינך לבין המרצה בכיתה רק גדל כדאי להשקיע כמה שיותר זמן בללמוד את הקורס הזה. וזאת מכיוון שאחרי הקורס הזה יהיו לך את כל הכלים כדי ללמוד את הקורסים המתמטיים שלך, וביעילות רבה יותר.
לא רק שיש לך זמן ללמוד את הקורס הזה, אלא לולא הקורס הזה – תאבד זמן רב הרבה יותר, וחמור מכך – תשאר באותו מצב של אי-הבנה בנושאי הקורס, רק עם פער שגדל והולך.
בין כל שיעור יהיה לך תרגול מקיף כך שכל נושא יוטמע.
מדובר בקורס דיגיטלי הכולל כ-150 שיעורים של סרטונים מוקלטים. תוכלו לצפות בכל זמן שתחפצו ובקצב שלכם.
בשיעורים עצמם יהיו תרגולים רבים שמומלץ יהיה לעצור את הסרטון ולפתור בעצמכם לפני צפייה בפתרון. בנוסף, בין השיעורים יהיו תרגולים אינטרקטיביים כדי לחזור על הנלמד בשיעור. בקורס יש 153 כאלה, עם שאלות אמריקאיות ושאלות השלמה עם מקלדת וירטואלית מתמטית (אין עוד קורס דבר כזה). בתום כל תרגול תקבלו משוב באילו שאלות צדקתם ובאילו טעיתם. בנוסף יהיו תרגולים נוספים למעוניינים שמומלץ יהיה לפתורם (הם ללא פתרון).
לא ניתן לקפוץ לשיעורים מתקדמים יותר לפני הסיום של השיעורים והתרגולים עד אותו שיעור.
זה מאוד תלוי בקצב הלימוד שלך. היו לי תלמידים שלמדו את הקורס באופן אינטנסיבי מאוד במשך שבוע עד שלושה שבועות והיו כאלה שלמדו אותו בחודש או חודשיים. הקצב תלוי בך!
כדאי להתחיל ללמוד כמה שיותר מהר ובאופן אינטנסיבי, מכיוון שזה מה שיעזור לך עם הקורסים המתמטיים.
כן, הקורסים הללו בעבודה והם יעלו בהמשך. כבר עכשיו יש סדנאות לכתיבת הוכחות בקורסים השונים, לדוגמא במתמטיקה בדידה.
תהיה לך גישה לקורס למשך 150 יום ממועד ההרשמה לקורס. זה מביא אותך הרחק אחרי תקופת המבחנים.
קורס כתיבת ההוכחות הוא קורס ברמה הגבוהה ביותר, לא רק ביחס להיצע הקורסים בארץ, אלא בעולם:
בקצרה – לא.
בפירוט:
קורס-עזר הממוקד בנושא הקורס לא יפתח וישכלל את היכולות שלך ביחס למתמטיקה ברמה אקדמית: לא תלמד בו איך לכתוב הוכחות; לא תלמד את מבנה העומק של השפה המתמטית; גם אם תצלח נושא מסויים היכולת שלך ליישם את ביחס לנושא לימוד חדש ואחר לא ישתנה בעקבות כך, ותמשיך להתקשות, כל פעם ביחס לנושא חדש. עם קורס כתיבת ההוכחות – ההצלחות משתכפלות, כך שכל נושא חדש נהיה יותר קל ללימוד מאשר הקודם.
אגב, גם כאשר יעלו באתר הקורסים המקוונים לנושאי המתמטיקה השונים (בדידה, חדו”א, לינארית ועוד), עדיין יהיה זה הכרחי ללמוד את קורס כתיבת ההוכחות לפני תחילת הלימוד בקורס כתיבת ההוכחות.
שני הקורסים דומים מאוד. ההבדל העיקרי הוא שקורס ההכנה מיועד למי שעדיין לא התחיל את לימודי בעוד שקורס כתיבת ההוכחות מותאם למי שכבר התחיל את הלימודים. מי שלמד בקורס ההכנה לא נדרש לקורס כתיבת ההוכחות. אם עדיין לא התחלת את הלימודים – קורס ההכנה לשנה א’ הוא המתאים לך. מנגד, אם התחלת כבר את הלימודים – קורס כתיבת ההוכחות הוא המתאים.
עוד שאלות? בואו נשוחח ונפתור את כל הבעיות.
אל תפספסו
הרשמו לניוזלטר המתמטי הכי טוב בארץ
contact at assafmanor.co.il
שינקין 92, גבעתיים
הירשמו לרשימת התפוצה לקבלת כל המאמרים והעידכונים.