בואו ללמוד

מתקשים בכתיבת הוכחות? זה לא מפתיע, פשוט לא לימדו אתכם את זה. אבל אפשר וכדאי ללמוד את זה. בואו להיות אלופים בכתיבת הוכחות. בין אם אתם לומדים חדו”א, לינארית, בדידה או כל קורס מתמטי – לדעת איך לכתוב הוכחות זה תנאי הכרחי להצלחה בקורס.
נגן וידאו אודות קורס הכנה למדעי המחשב והנדסה

ללמוד ביעילות, לחסוך זמן

כיום אתם לומדים מהבוקר עד הלילה, ועדיין לא מצליחים להיות בקצב של המרצה. הקורס יאפשר לכם ללמוד בצורה יעילה יותר, כל נושא מתמטי חדש.

להצליח יותר, בכל קורס מתמטי

הקורס יתן לכם כלים שהכרחיים לכל קורס במתמטיקה. אלה כלים לא רק לכתיבת הוכחות, אלא בכלל להבנה של המתמטיקה והעולם המתמטי.

במיוחד לסטודנטים למדמ"ח והנדסה

הקורס פותח במיוחד עבור סטודנטים למדמ”ח והנדסה לאורך 10 שנים במחקר ועבודה עם  מעל 1,000 סטודנטים.

רוצים להשתתף באחד האירועים החינמיים שלי?

הצטרפו לובינר הקרוב

במקום להיות בבלאגן

נקלעתם לסיטואציה מלחיצה. אינכם יודעת מה לעשות כדי להתגבר על המכשולים. זה לא דומה לשום דבר שלמדתם בעבר ואתם מנסים לתמרן, להמציא את הגלגל וגם לעמוד בעומס הלימודי הגדול. אבל אין סיבה להמציא את הגלגל. יש לי תוכנית לימודים מסודרת שתתן לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להצליח בקורסים המתמטיים.

נגן וידאו

להתחיל ללמוד מתמטיקה אקדמית זה כמו ללכת לשיעור פסנתר ראשון ושהמורה יבקש ממך לנגן מוצרט. ברור שזה לא יצליח! הדברים מורכבים מדי. צריך לפשט את הדברים ולהתחיל מדברים פשוטים ובכל שלב להוסיף מורכבות של שלבים קודמים.

נגן וידאו

כיום אתם מתקשים בנושא מסויים, ועד שהצלחתם להשתלט עליו – אתם נדרשים לעבור וללמוד נושא אחר. בקורס נראה איך הצלחה עם נושא אחד מהווה קרש קפיצה ללמידה של נושא אחר, כך שלמעשה – הלימוד נהיה קל יותר ככל שמתקדמים. 

נגן וידאו

ההבדל בין מתמטיקה לבגרות למתמטיקה אקדמית הוא אדיר, והאקדמיה לא עושה מספיק כדי לגשר על הפער. ההבדל המבוהק הוא הדרישה, לא רק להבין את ההוכחות שהמרצה כותב, אלא גם לדעת איך לכתוב בעצמכם. אבל דווקא דבר זה לא נלמד בכלל. בקורס תלמדו כל מה שצריך כדי להוכיח ברמה הגבוהה ביותר.

לעלות ברמה

כל מה שצריך כדי להצליח בקורסים המתמטיים

לדעת את המבנה המשותף לכל הנושאים

בניגוד לשפות טבעיות – למתמטיקה יש תחביר ומבנה פשוט מאוד מאוד שחוזר על עצמו בכל התחומים במתמטיקה. ברגע שיודעים אותו – כל הנושאים במתמטיקה פתאום מתחברים ומתבהרים. וגם – אפשר לשכפל הצלחות וללמוד נושאים חדשים בקלות.

לדבר מתמטיקה

בדר”כ מרצים מתחילים ללמד ולדבר כאילו הסטודנטים כבר יודעים ודוברים את השפה. ברור שככה לא ניתן ללמוד. מתמטיקה היא שפה, ולכן כדאי ללמוד אותה כמו שלומדים שפה שנייה. מתמטיקה מדוברת שיטת הלימוד שפיתחתי תאפשר לכם ללמוד נושאים חדשים בקלות, במקום להיתקל שוב ושוב בקשיים.

להתהלך בעולם המתמטי

במקום להיות אבודים אתם תסגלו כלים ויכולות להרגיש בטוחים בעולם המתמטי כך שממש תוכלו להתהלך בו. הגעתם לטריטוריה חדשה? אין בעיה, הרגליים הם אותם רגליים והדרך שלכם לראות את העולם המתמטי תשאר אותו דבר. הדברים נהיים פשוטים.

לעבוד באופן פורמלי

מאוד קשה לעשות מתמטיקה עם שפה טבעית (עברית, אנגלית וכו’) – שפות טבעיות הן לא מדוייקות מספיק, ומבלבלות אותנו ביחס לסדר הדברים בהוכחות. לכן, נרצה לדעת איך לעבוד באופן פורמלי בצורה הטובה ביותר.

לנצל את השפה הטבעית

לשפה הטבעית יש חסרונות, אבל יש לה לעיתים גם יתרונות. אנחנו נרצה לעבוד לא רק באופן פורמלי, אלא גם לנצל את היתרונות של השפה הטבעית, ולדעת לעבור טוב משפה טבעית לפורמלית וחזרה.

הוכחות לוגיות טהורות

הוכחות מתמטיות הן מורכבות. אנחנו רוצים לפשט את העניינים. מתחילים עם הוכחות לוגיות טהורות ורק לאחר מכן מכניסים את המתמטיקה.

כלי עבודה להוכחה

חשוב לדעת באיזה כלים ניתן להשתמש לצורך הוכחות. כרגע, אתם לא יודעים מהם הכלים בהם אתם יכולים להשתמש עבור הוכחות. אנחנו נלמד את כל הכלים האפשריים בצורה מסודרת ועם תרגול מאסיבי.

לדעת מתי להשתמש ואיך

לא מספיק רק לדעת באופן תיאורטי מהם הכלים הלוגיים להוכחה. צריך לדעת גם מתי כדאי להשתמש בכללים ומה יוביל אותנו למטרה. בקורס תסגלו לכם ידע פרקטי באיזה כלל כדאי להשתמש ומתי. וחשוב באותה מידה – אי-הוודאות ביחס ל”האם אני צודק?” יעלם.

לשלב את הלוגיקה והמתמטיקה

הוכחות מתמטיות הן מורכבות. אנחנו רוצים לפשט את העניינים. מתחילים עם הוכחות לוגיות טהורות ורק לאחר מכן מכניסים את המתמטיקה.

תוכנית הקורס

נושאי הלימוד

  1. השפה
  2. מושגי היסוד (שיעור ו-5 תרגולים)
  1. עצמים – היררכיה של סוגי עצמים
  2. טענות
    1. טענה מורכבת
    2. טענת לכל, קיים וקיים ויחיד
  3. מחרוזות
    1. החלפות והצבה ראשוני
    2. המעמד של האותיות במתמטיקה
    3. מהי תבנית (שיעור ותרגול)
  4. פונקציות ופעולות
  5. שם-עצם תקני
    1. הגדרה אינדוקטיבית
    2. הגדרת שם-עצם תקני 

    3.  פעולה מרכזית

    4. השמטות סוגריים 

    5. שימושיות הפעולה המרכזית

    6. שם-עצם תקני או לא?

  1. למה הוכחה, מהי לוגיקה ומדוע אנו מעוניינים בלוגיקה (שיעור ותרגול)
  2. טיעונים (שיעור ותרגול)
  3. הוכחה במתמטיקה ומערכת אקסיומטית (שיעור ותרגול)
  4. החופש במתמטיקה וסוגי מערכות אקסיומטיות (שיעור ותרגול)
  5. הביקורת של הילברט (שיעור ותרגול)

החלק הזה במספרים

מה בחלק הזה?

בחלק הראשון של הקורס אנחנו נניח את היסודות לעבודה שלנו בהמשך הקורס ובכלל למתמטיקה ברמה אקדמית. אנחנו נלמד את השפה המתמטיקה לעומקה. נלמד את התחביר של השפה המתמטית ונראה איך לכל התחומים במתמטיקה יש את אותו מבנה – לא משנה אם מדובר, בחדו”א, לינארית, בדידה וכו וכו’. זה יאפשר לכם ללמוד נושאים חדשים – במהירות ובקלות.

בנוסף, נלמד את מושגי היסוד של מתמטיקה מדוברת וכן נייצר הרגלי עבודה וכלי עבודה בסיסיים שישמשו אותנו לאורך כל הלימוד שלנו. לבסוף, נלמד מבוא ללוגיקה ואת המושגים הבסיסיים שלה. בתוך כך נראה מהי מערכת אקסיומטית מה שיוביל אותנו לאפשרות לענות על השאלה הגדולה – מהי מתמטיקה?

נושאי הלימוד

  1. בניית התחום, טבלת הקסם, כתיבה אקסטנציונלית, שייכות, שיוויון
  2. תת-קבוצה ודיאגרמת וון
  3. בלבול בין שייכות לתת-קבוצה
  4. תת-קבוצה ממש
  5. כתיבה אינטנציונלית של קבוצה
  6. טקסונומיה באמצעות תורת
  7. הקבוצות, קבוצה ריקה
  8. פעולות – חיתוך איחוד ועוצמה
  9. פעולות – הפרש ומשלים

  10. שם-עצם תקני פעולה מרכזית ודיאגרמת עץ

  11. שמות-עצם מורכבים

  12. סוגי מספרים – סיבוב ראשון

  13. קבוצה אינטנציונלית עם מספרים

  14. קטעים של מספרים ממשיים

  15. קבוצה אינטנציונלית עם תבנית שם-עצם

  16. פעולות וטענות עם קבוצות המספרים

  17. זוג סדור ושיוויון זוגות סדורים

  18. קבוצה אקסטנציונלית ואינטנציונלית של זוגות סדורים

  19. קבוצת פתרונות של משוואה

  20. מכפלה קרטזית

  1. דיאגרמת חצים והגדרת פונקציה באופן מדוייק
  2. קבוצת כל הפונקציות מ- ל-, קיים ויחיד, ה-תמונה, טענות על התאמות
  3. רשימה של משוואות מהצורה f(x):=
  4. פונקציה כעצם, טבלת הקסם לפונקציה (ולחדו”א), שיוויון פונקציות
  5. פונקציות שרירותיות ובאמצעות כלל
  6. פונקציה עם כלל – משוואה מהצורה f(x):=
  7. התאמה באמצעות זוג סדור, צורת תצוגה – קבוצה אקסטנציונלית של זוגות סדורים
  8. פונקציה כקבוצה אינטנציונלית של זוגות סדורים
  9. טבלה
  10. משוואה עם 2 אותיות
  11. כתיב למדא, פונקציה כעצם
  12. חלוקה למקרים
  13. היסטוריה, דקארט וחלוקה של המתמטיקה, בניית מערכת צירים קרטזית
  14. החיבור בין האלגברה לגיאומטריה – גרף של משוואה, משוואה של גרף
  15. גרף של פונקציה
  16.  סיכום ביניים – תצורות תצוגה
  17. סדרה כפונקציה, מחרוזת כסדרה
  18. פונקציות שבתחום שלהן זוגות סדורים, פונקציה בינארית
  19. פעולה כסוג של פונקציה, כתיבה תוכית, פעולה בינארית
  20. טבלת פעולה
  21. פונקציות רקורסיביות
  1. יצירת שם-עצם מתבנית נתונה (שיעור ותרגול)
  2. יצירת תבנית משם-עצם נתון – הכללה (שיעור ותרגול)
  3. זיהוי התאמה לתבנית (שיעור ותרגול)
  4. תבניות המכלילות פעולות (שיעור ותרגול)

החלק הזה במספרים

מה בחלק הזה?

אחרי שהנחנו את היסודות בחלק הראשון של הקורס בחלק השני נוכל להתחיל לעבוד על דברים מתקדמים יותר. נתחיל את העבודה שלנו עם תורת הקבוצות. תורת הקבוצות מהווה את הבסיס לכל עיסוק מתמטי אקדמי. סטודנטים לרוב חושבים שהם יודעים את הבסיס, אבל רק בדברים מתקדמים יותר מסתבכים. מהניסיון שלי – זה לא נכון. הבעיה היא שהם לא יודעים בצורה מספיק מעמיקה את הדברים היסודיים. לכן, נרצה שתדעו את הנושא הזה בצורה מצויינת.

לאחר מכן נעבור להעמיק בנושא הפונקציות. אותו הדבר נכון בנוגע לפונקציות. משתמשים בפונקציות בכל קורס מתמטי ולכן חשוב לדעת נושא זו לבוריו.

הנושא האחרון בחלק הזה יהיה תבניות. ידיעה טובה שלו תאפשר לכם ללמוד נושאים חדשים בקלות ובמהירות ונראה יישום של זה כבר בחלקים הבאים בקורס, אבל גם תעשו בזה שימוש בוודאי בכל קורס מתמטי באקדמיה.

נושאי הלימוד

  1. סימני שפת תחשיב הפסוקים, הגדרת נב”כ, דיאגרמת עץ לבניית נב”כ, דוגמאות (שיעור ו-2 תרגולים)
  2. מספר הסוגריים, קשר ראשי, ניתוח נב”כ נתון, מחרוזות שאינן נב”כ (שיעור ותרגול)
  1. הצבה בתבנית
  2. יצירת תבניות, החשיבות של לקרוא בתבניות
  3. זיהוי התאמה לתבנית (גם לטיעונים)
  1. מפת הדרכים – סמנטיקה ומערכת הוכחה, הסבר מעמיק על מהי סמנטיקה, מודל מבחינה פילוסופית
  2. פונקציות-אמת של הקשרים
  3. פונקציות-אמת של הקשרים – המשך
  4. ערך-האמת של נב”כ מורכב במודל
  5. פונקציית החישוב של המודל
  6. סוגי טענות – טאוטולוגיה, סתירה, קונטינגנציה, טבלת-אמת
  7. סוגי טיעונים – תקף, בטל ומבוסס
  8. עקביות סמנטית
  9. שקילויות לוגיות, הדיבור של בני-האדם והמודלים
  10. שימוש בשקילות לוגית
  11. הוכחה באמצעות שקילויות
  1. מבוא למערכת הוכחה, דדוקציה, מבנה של הוכחה, דדוקציה טבעית – הכנסה והוצאה וגם, שיטת הסנדביץ’
  2. הכלל השלישי – הכנסת או, הכלל הרביעי – הוצאת שלילה
  3. הכלל החמישי – הוצאת אימפליקציה
  4. הכללים השישי והשביעי – הוצאת והכנסת שקילות, כלל החזרה
  5. תת-הוכחה – באופן כללי והכלל השמיני – הכנסת אימפליקציה, הסייג בנוגע לחזרה
  6. הכלל התשיעי – הכנסת שלילה (הוכחה בדרך השלילה)
  7. הכלל העשירי – הוצאת או
  8. קריאת הוכחה בדדוקציה לפי סנדביץ’
  9. תבניות היסק ותיאורמות
  10. תוספת להוצאת או
  11. שלמות ונאותות, טיעון שאינו יכיח

החלק הזה במספרים

מה בחלק הזה?

בחלק השלישי של הקורס נתחיל את העיסוק שלנו בלוגיקה. במתמטיקה ברמה אקדמית אנחנו רוצים להתנסח בצורה מדוייקת. לכן, אנחנו נדרשים לשפה לוגית שתאפשר לנו להתנסח בדיוק וללא עמימות. בחלק הזה נלמד את שפת הפסוקים ובחלק הבא המתקדם יותר נלמד את שפת היחסים.

בחלק הזה גם נתחיל ללמוד את הכלים הלוגיים שישמשו אותנו במסגרת כתיבת הוכחות. כבר בסוף החלק הזה אתם תראו איך יכולת כתיבת ההוכחות שלכם השתפרה פלאים.

נושאי הלימוד

  1. הצרנות פשוטות עם קשרים
  2. טענת קיום
  3. טענת לכל – הצרנות פשוטות, מתי טענת לכל אמיתית ומתי שקרית (טענת קיום אמיתית)
  4. יחס דו-מקומי – הצרנות פשוטות, הצרנות עם קשרים
  5. יחס דו-מקומי – כמת אחד (כולם), סימן השיוויון, תחשיב היחסים מבטא את טבלת הקסם
  1. סימני שפת תחשיב היחסים – סימנים לוגיים וחתימה
  2. הגדרת נב”כ, דיאגרמת עץ לבניית נב”כ, דוגמאות
  3. קשר ראשי או כמת ראשי וניתוח נב”כ נתון
  4. נב”כ או לא נב”כ?
  5. מופע חופשי/קשור של משתנה, נוסחה פתוחה/סגורה
  1. בעקבות היררכיית פעולות –  רק יחסים וקשרים (והרבה)
  2. כמת אחד בטווח החלות (שלילות והבדלים איפה השלילה והבדל בין טענת אימפלי
  3. יחס דו-מקומי – כמת אחד (כולם), אבל גם עם שלילות וקשרים (טענת אימפליקציה ולא לכל)
  4. יחס דו-מקומי – כמת אחד, כל ה- במקום כולם
  5. יחס דו-מקומי – הצרנות עם 2 כמתים
  6. יחס דו-מקומי – הצרנות עם 2 כמתים – כל ה במקום כולם
  7. לפחות, לכל היותר, בדיוק
  8. לפחות, לכל היותר, בדיוק – עם יחסים דו-מקומיים (וגם כדוגמא כלליות וחד-ערכיות)
  9. תרגול נוסף – הצרנות גיאומטריות
  10. עמימויות לוגיות – דוגמא, תרגום חזרה לעברית
  11. הצרנת טיעונים
  1. הצבה בתבנית
  2. יצירת תבניות, החשיבות של לקרוא בתבניות
  3. זיהוי התאמה לתבנית
  1. מפת הדרכים – סמנטיקה ומערכת הוכחה, הסבר מעמיק על מהי סמנטיקה, מודל מבחינה פילוסופית
  2. פונקציות-אמת של הקשרים
  3. פונקציות-אמת של הקשרים – המשך
  4. ערך-האמת של נב”כ מורכב במודל
  5. פונקציית החישוב של המודל
  6. סוגי טענות – טאוטולוגיה, סתירה, קונטינגנציה, טבלת-אמת
  7. סוגי טיעונים – תקף, בטל ומבוסס
  8. עקביות סמנטית
  9. שקילויות לוגיות, הדיבור של בני-האדם והמודלים
  10. שימוש בשקילות לוגית
  11. הוכחה באמצעות שקילויות
  1. מפת דרכים – מה עשינו עד כה, סמנטיקה, מערכת הוכחה, השוני מתחשיב הפסוקים ביצירת מודל, התחלת בניית מודל – פירוש לקבועים, ליחסים חד-מקומיים ובניית פונקציית חישוב למודל
  2. מבנה עם יחס דו-מקומי, ערך-אמת לנב”כ עם דו-מקומי
  3. השמה – פירוש למשתנים, דוגמאות לטענה פתוחה במבנה, טענת קיום
  4. אמיתיות טענת לכל במבנה
  5. שילוב בין טענות קיום וטענות לכל
  6. סוגי טענות – טאוטולוגיה סתירה וקונטינגנציה
  7. שקילות בין טענת לכל וטענת קיום, זיהוי התאמה לתבנית לצורך שימוש בשקילויות
  8. טיעון תקף ובטל – לא נתעכב יותר מדי על תקפות, בעיקר על בטלות
  1. שימוש בכללי היסק של פסוקים עם נב”כים של יחסים
  2. הוצאת =
  3.  הוצאת לכל
  4. הכנסת =, הכנסת קיים
  5. הכנסת לכל – התחלה
  6. הכנסת לכל – מתקדם
  7. הוצאת קיים – התחלה
  8. הוצאת קיים – מתקדם
  9. תבניות היסק
  10. שלמות ונאותות – הוכחת טיעון שאינו יכיח
  11. הוכח או הפרך
  12. חח”ע – הוכחות ביחס לפונקציות עם כלל

החלק הזה במספרים

מה בחלק הזה?

אחרי שבחלק השלישי למדנו את הבסיס של הלוגיקה בדמות תחשיב הפסוקים בחלק הרביעי והאחרון של הקורס נעבור לנושאים מתקדמים בלוגיקה. בחלק זה נלמד את שפת היחסים והתחשיב הנלווה לה. המטרה שלנו תהיה זהה לזו שהצבנו לנו בחלק השלישי – לצייד אתכם באפשרות להתנסח באופן מדוייק וכן לתת לכם כלים לצורך כתיבת הוכחות במתמטיקה ברמה אקדמית. כעת, אלו יהיו בצורה מתקדמת ועשירה יותר מזו שהוצגה בחלק השלישי. בשיעור האחרון של מערכת ההוכחה נראה איך ליישם את הכלים שרכשנו במסגרת כתיבת הוכחות במתמטיקה, באופן ספציפי נקח כדוגמה את נושא הפונקציות החד-חד-ערכיות.

בסוף החלק הזה יהיו לכם את כל הידע, הכלים והיכולות כדי להצליח בכל קורס מתמטי אקדמי, ובפרט איך לכתוב הוכחות בכל תחום במתמטיקה.

המרצה החדש שלך

אסף מנור

מרצה למתמטיקה ויזם. בעל ניסיון עשיר של מעל 15 שנים בהוראת מתמטיקה, לאלפי סטודנטים ותלמידים. הוא לימד בחוג להוראת מתמטיקה בסמינר הקיבוצים ובחוג למדעי המחשב במכללה האקדמית תל-אביב יפו. 

את שיטת הלימוד הייחודית שלו הוא פיתח לאורך 10 השנים האחרונות תוך כדי מחקר והוראה ובדיקתה עם אלפי סטודנטים.

הוא חבר בעמותת תפס”ן ששמה למטרתה לטפל בנוער נושר וכן גם מתנדב בפרויקט עמי”טים למדע לחיבור של ילדים משכבות מוחלשות לחשיבה ועשייה מדעית.

איתך לאורך כל הדרך

סוג חדש של קורס מקוון

זה לא עוד אחד מהקורסים המקוונים שנמצאים ברשת. מדובר בלימוד ברמה הגבוהה ביותר הן מבחינת התכנים והן מבחינת חווית הלימוד. בקורס הזה הועצמו כל היתרונות של לימוד דיגיטלי ואלה שולבו עם קהילה לומדת ותמיכה שלי ושל צוות ההוראה שלי.

אתם לא לבד

שאלו כמה שאלות שצריך, 24/7

אתם לא לבד. בניגוד לרוב הקורסים המקוונים – בקורס הזה אפשר וכדאי לשאול! בעמוד של כל שיעור יש אפשרות לשאול. אני והצוות שלי כאן כדי לענות על כל השאלות. בנוסף, תוכלו לקרוא גם את השאלות של סטודנטים אחרים וללמוד מהם.

סרטונים ברמה הגבוהה ביותר

זהו מחזה נפוץ של קורסים מקוונים שאיכותם נמוכה – הן מבחינת התכנים והן מבחינת רמת ההפקה. בשני פרמטרים אלה הקורס מצטיין. מבחינת התכנים – אין עוד קורס כזה. הושקעו בו אלפי שעות של פיתוח לאורך שנים רבות. גם בצד ההפקתי אין הוא נופל בסטנדרט שהוצב – רמת הסאונד, הוידאו והעברת התכנים על-ידי מצגות מושקעות (כתב יד? לא תודה), בכל אלה הושקעו כדי להעביר עבורכם את חווית הלימוד הטובה ביותר.

תרגולים אינטרקטיביים

לא מספיק שהשיעורים יהיו ברמה הגבוהה ביותר. בלי תרגול טוב – אי-אפשר להתקדם. והתרגול בקורס הזה הוא הטוב ביותר. התרגולים בנויים בצורה מושלמת כך שמושגים בסיסיים מוטמעים והרמה עולה בהדרגה. תרגול קשה מדי – לא עוזר. כנ”ל גם תרגול קל.

התרגולים הם אינטרקטיביים ככה שאתם יודעים ביחס לכל שאלה אם צדקתם או טעיתם וגם מהי התשובה הנכונה.

עזרה 1-על-1

ניסיון של סטודנטים רבים שלמדו בקורס המקוון הראה שהוא בנוי בצורה כל כך טובה כך שרוב הסטודנטים לא נתקעים עימו, ואפילו לא זקוקים בשאילת שאלות לרוב. מעבר לשאלות שניתן לשאול באופן מקוון, אפשר גם לקבוע שיעור פרטי איתי או אחד מחברי הצוות שלי (בתשלום נוסף).

אפשרויות ההרשמה

הכי משתלם

לכל הקורס מראש

א’+ב’+ג’+ד’

4,352

כל הקורס מראש

 ₪ 2,750

לחודש

 ₪ 229

× 12 חודשים

הרשמה בחלקים

בחלק זה נניח את היסודות, נראה את מבנה העומק המשותף לכל הנושאים במתמטיקה ונתחיל סיבוב ראשון במושגי היסוד שישמשו אותנו לאורך כל הדרך.

עלות: 743

לפרטים

להרשמה לחלק זה

בחלק זה נלמד את המבוא לתורת הקבוצות ופונקציות שמשמשים אותנו בכל תחום במתמטיקה ברמה אקדמית.

עלות: 1,423

לפרטים

להרשמה לחלק זה

ניתן להירשם לחלק זה רק אחרי סיום לימוד חלק א’

בחלק זה נתחיל את העבודה הלוגית שלנו עם תחשיב הפסוקים. אם לימדו אתכם תחשיב הפסוקים, אזי זה היה שיעור אחד או שניים במקרה הטוב, ולא באופן מעמיק מספיק, ובעיקר לא ראיתם איך להשתמש במה שלמדתם במסגרת הוכחות במתמטיקה. זה בדיוק מה שנעשה.

ניתן להירשם לחלק זה רק לאחר השלמת החלקים הקודמים

עלות: 1,026

בחלק האחרון של הקורס נתקדם לנושאים מתקדמים יותר בלוגיקה עם תחשיב היחסים. כמו עם תחשיב הפסוקים, גם אם למדתם את תחשיב היחסים זה היה באופן מאוד שטחי, ושוב, לא ראיתם את כלי העבודה שתחשיב היחסים נותן לנו לצורך כתיבת הוכחות.

בחלק הזה נשלים ונראה את כל הכללים שאנחנו יכולים להשתמש בהם לצורך כתיבת הוכחות ונראה את היישום שלהם בהוכחות מתמטיות.

ניתן להירשם לחלק זה רק לאחר השלמת החלקים הקודמים

עלות: 1,158

מתחילים עם חלק א'

מחיר

 ₪ 743

לחודש

 ₪ 62

× 12 חודשים

הידעת?

36% נושרים ממדעי המחשב והנדסה

דו”ח של מבקר המדינה קבע כי 42% לא מסיימים את לימודי מדעי המחשב ובאיזור
30% שלא מסיימים את לימודי ההנדסה, כאשר רוב הנשירה מתרחשת בשנה הראשונה. אחת הסיבות העיקריות לנשירת הסטודנטים הוא הכישלונות בקורסים המתמטיים שבחלק גדול מהם יש למעלה מ-50% נכשלים.

מי שנושר מפסיד בין 5 ל-8 מיליון ש"ח

החשבון הוא פשוט – השכר הממוצע בהייטק לבוגרי מדעי המחשב והנדסה הוא 30,000 לעומת השכר הממוצע במשק שעומד על כ-12,000. הבדל זה בשכר כאשר סוכמים אותו לאורך שנות עבודה של אדם בוגר מגיע להבדל של כ-8 מיליון ש”ח (מבלי לקחת בחשבון ריבית דריבית, אבל גם ללא מיסים). בכל אופן, מדובר בהבדל של לפחות 5 מיליון ש”ח.