בואו ללמוד
עד שלא חווים את זה – קשה להבין את זה. סטודנטים חדשים לא מצפים לזה וזה רק מגביר את עוצמת ההלם. הלם שנה א’.
ללמוד מתמטיקה באקדמיה לא דומה לשום דבר שהכרתם בעבר. בשבוע באקדמיה לומדים מה שלמדתם בתיכון בחצי שנה.
זה מרוץ. עוד לא הבנתם נושא אחד והמרצה כבר עבר לנושא הבא, להוכחה הבאה. ואז בבית אתם צריכים להשלים את מה שפספסתם… וככה נוצר פער והוא רק גדל וגדל לאורך הסמסטר.
הפער בין המתמטיקה התיכונית לאקדמית – הוא אדיר. שום דבר ממה שלמדתם לבגרות לא הכין אתכם למה שאתם מתמודדים איתו בקורסים המתמטיים.
בשנה א’ אתם תיחשפו לעולם מתמטי חדש ותלמדו שפה חדשה. גם הפרקטיקה שונה – אם בתיכון עסקתם בעיקר בלפתור תרגילים, באקדמיה תידרשו בעיקר לכתוב הוכחות. הבעיה היא שאת הדברים הללו לא ילמדו אתכם ויזרקו אתכם למים העמוקים ישר מהרגע הראשון.
כשהתחלתם את שנה א’ לא גישרו על הפער בין התיכון לאקדמיה ופשוט זרקו אתכם למים העמוקים. המון דברים לא לימדו אתכם ופשוט ציפו שתצליחו לחקות את סגל ההוראה. מה לא לימדו אתכם? איך לכתוב הוכחות, את השפה המתמטית לעומקה, איך ללמוד ביעילות, איך לשנות את אופן הלמידה שאתם רגילים אליו מהתיכון ועוד ועוד…
כמעט כל הסטודנטים בשנה א’ מכירים את החוויה הזו – המרצה מדבר סינית בשיעור, מאבדים אותו די בהתחלה ו”מבלים” את שאר השיעור בלנסות להיאחז בדבר אחד או שניים או מסתפקים בלהעתיק מהלוח בלי באמת להבין מה הולך.
מטלות הבית בקורסים המתמטיים הם בדרגת קושי גבוהה מאוד, ומכיוון שבהרצאות והתרגולים לא תרגלתם את הדברים בעצמכם – אתם נדרשים פתאום בבית לעשות דברים שלא לימדו אתכם איך לעשות. זה כמו ללכת לשיעור ראשון בפסנתר, לצפות כל השיעור במורה מנגן ואז שהוא יבקש מכם לתרגל בבית. ברור שזה אבסורד.
בגלל קצב הלימוד ההיסטרי, ובגלל שהדברים בנויים אחד על גבי השני – כשנוצר פער הוא רק הולך וגדל.
אלגברה לינארית
מתמטיקה בדידה
אינפי
אשנב למתמטיקה
התסברות
היא לא חייבת להיות סינית. פשוט זרקו אתכם ישר לתוך השפה בלי ללמד אתכם אותה כמו שפה. זה אבסורדי באותה מידה כמו שאזרוק אתכם בארץ זרה (לדוגמא טוריקה) ואצפה שישר תתחילו לדבר את השפה המקומית.
כשלומדים את השפה המתמטיקה לעומקה – הכל נהיה פשוט יותר.
מתקשים בכתיבת הוכחות? זה לא מפתיע. המרצים שלכם בוודאי מראים לכם הוכחות (והרבה) אבל הם לא מלמדים אתכם איך לכתוב הוכחות. אם אני אנגן בפניכם על פסנתר במשך 10 שעות – האם אתם תלמדו מזה איך לנגן על פסנתר?
אבל אפשר ללמוד איך לכתוב הוכחות (כמו שאפשר ללמוד לנגן על פסנתר). בהדרכה נראה כל מה שצריך ללמוד בנוגע לכתיבת הוכחות. הכל אז יהיה הרבה יותר פשוט!
כשיודעים לדבר את השפה המתמטית באקדמית באופן שוטף, וגם איך לכתוב הוכחות, אזי מתגבשת אוריינטציה בעולם המתמטי האקדמי.
השפה המתמטית היא די פשוטה והתחביר שלה הוא די פשוט. בקורס תראו לכל התחומים במתמטיקה יש את אותן תבניות (מסכמים את זה בטבלה יפה שנקראת “טבלת הקסם”). כשיודעים טבלת הקסם אז פתאום הכל מתחבר! רואים אז איך לכל הנושאים יש את אותו המבנה. כן, כן – לאלגברה לינארית, תורת הקבוצות, אינפי ואפילו חשבון, גיאומטריה ואלגברה תיכונית – לכולם יש את אותו המבנה. או אז – ללמוד נושאים חדשים במתמטיקה נהיה די שטנצי וזה גם מאפשר ללמוד נושאים חדשים ביעילות ומהירות…
בקצב ההיסטרי שבו מלמדים אתכם מי שלא יודע איך ללמוד ביעילות ובמהירות – נשאר מאחור. אי-אפשר להמשיך ללמוד כמו שלמדתם בתיכון – זה לא עובד.
הבעיה היא שהמרצים שלכם לא מלמדים אתכם איך לשנות את הרגלי הלמידה שלכם ואיך ללמוד באופן יעיל בין השיעורים.
יש שיטה – שאם מיישמים אותה אפשר ללמוד נושאים חדשים במתמטיקה פי 10 יותר מהיר ממי שלא יודע אותה.
דירוג גוגל Google
מבוסס על 93 ביקורות
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
ועכשיו בפירוט
בחלק הראשון של הקורס אנחנו נניח את היסודות לעבודה שלנו בהמשך הקורס ובכלל למתמטיקה ברמה אקדמית. אנחנו נלמד את השפה המתמטיקה לעומקה. נלמד את התחביר של השפה המתמטית ונראה איך לכל התחומים במתמטיקה יש את אותו מבנה – לא משנה אם מדובר, בחדו”א, לינארית, בדידה וכו וכו’. זה יאפשר לכם ללמוד נושאים חדשים – במהירות ובקלות.
בנוסף, נלמד את מושגי היסוד של מתמטיקה מדוברת וכן נייצר הרגלי עבודה וכלי עבודה בסיסיים שישמשו אותנו לאורך כל הלימוד שלנו. לבסוף, נלמד מבוא ללוגיקה ואת המושגים הבסיסיים שלה. בתוך כך נראה מהי מערכת אקסיומטית מה שיוביל אותנו לאפשרות לענות על השאלה הגדולה – מהי מתמטיקה?
1. הקדמה – מפת דרכים לקורס
2. איך ללמוד עם הקורס
1. חשבון וטבלת הקסם (שיעור ותרגול)
2. גיאומטריה (שיעור ותרגול)
3. אלגברה (שיעור ותרגול)
1. תורת הקבוצות (שיעור ותרגול)
2. אלגברה לינארית (שיעור ותרגול)
3. חדו”א/אינפי (שיעור ותרגול)
הגדרת שם-עצם תקני
פעולה מרכזית
השמטות סוגריים
שימושיות הפעולה המרכזית
שם-עצם תקני או לא?
פעולות – הפרש ומשלים
שם-עצם תקני פעולה מרכזית ודיאגרמת עץ
שמות-עצם מורכבים
סוגי מספרים – סיבוב ראשון
קבוצה אינטנציונלית עם מספרים
קטעים של מספרים ממשיים
קבוצה אינטנציונלית עם תבנית שם-עצם
פעולות וטענות עם קבוצות המספרים
זוג סדור ושיוויון זוגות סדורים
קבוצה אקסטנציונלית ואינטנציונלית של זוגות סדורים
קבוצת פתרונות של משוואה
מכפלה קרטזית
אחרי שהנחנו את היסודות בחלק הראשון של הקורס בחלק השני נוכל להתחיל לעבוד על דברים מתקדמים יותר. נתחיל את העבודה שלנו עם תורת הקבוצות. תורת הקבוצות מהווה את הבסיס לכל עיסוק מתמטי אקדמי. סטודנטים לרוב חושבים שהם יודעים את הבסיס, אבל רק בדברים מתקדמים יותר מסתבכים. מהניסיון שלי – זה לא נכון. הבעיה היא שהם לא יודעים בצורה מספיק מעמיקה את הדברים היסודיים. לכן, נרצה שתדעו את הנושא הזה בצורה מצויינת.
לאחר מכן נעבור להעמיק בנושא הפונקציות. אותו הדבר נכון בנוגע לפונקציות. משתמשים בפונקציות בכל קורס מתמטי ולכן חשוב לדעת נושא זו לבוריו.
הנושא האחרון בחלק הזה יהיה תבניות. ידיעה טובה שלו תאפשר לכם ללמוד נושאים חדשים בקלות ובמהירות ונראה יישום של זה כבר בחלקים הבאים בקורס, אבל גם תעשו בזה שימוש בוודאי בכל קורס מתמטי באקדמיה.
חזרה על המבוא, סימני השפה, הצרנות, תרגום לשפה טבעית, טבלת הקסם.
בחלק השלישי של הקורס נתחיל את העיסוק שלנו בלוגיקה. במתמטיקה ברמה אקדמית אנחנו רוצים להתנסח בצורה מדוייקת. לכן, אנחנו נדרשים לשפה לוגית שתאפשר לנו להתנסח בדיוק וללא עמימות. בחלק הזה נלמד את שפת הפסוקים ובחלק הבא המתקדם יותר נלמד את שפת היחסים.
בחלק הזה גם נתחיל ללמוד את הכלים הלוגיים שישמשו אותנו במסגרת כתיבת הוכחות. כבר בסוף החלק הזה אתם תראו איך יכולת כתיבת ההוכחות שלכם השתפרה פלאים.
מדוע צריך תחשיב נוסף מעבר לתחשיב הפסוקים? התחלה של הצרנות בתחשיב היחסים.
אחרי שבחלק השלישי למדנו את הבסיס של הלוגיקה בדמות תחשיב הפסוקים בחלק הרביעי והאחרון של הקורס נעבור לנושאים מתקדמים בלוגיקה. בחלק זה נלמד את שפת היחסים והתחשיב הנלווה לה. המטרה שלנו תהיה זהה לזו שהצבנו לנו בחלק השלישי – לצייד אתכם באפשרות להתנסח באופן מדוייק וכן לתת לכם כלים לצורך כתיבת הוכחות במתמטיקה ברמה אקדמית. כעת, אלו יהיו בצורה מתקדמת ועשירה יותר מזו שהוצגה בחלק השלישי. בשיעור האחרון של מערכת ההוכחה נראה איך ליישם את הכלים שרכשנו במסגרת כתיבת הוכחות במתמטיקה, באופן ספציפי נקח כדוגמה את נושא הפונקציות החד-חד-ערכיות.
בסוף החלק הזה יהיו לכם את כל הידע, הכלים והיכולות כדי להצליח בכל קורס מתמטי אקדמי, ובפרט איך לכתוב הוכחות בכל תחום במתמטיקה.
בקורס ההמשך – כתיבת הוכחות בתורת הקבוצות, נראה איך לעשות שימוש במה שלמדנו בקורס ההוכחות לצורך כתיבת הוכחות בתורת הקבוצות.
בקורס ההוכחות לומדים בחלק ב’ את המבוא לתורת הקבוצות, אולם לא לומדים עדיין איך לכתוב הוכחות בתורת הקבוצות. אחרי שנלמד בחלקים ג’ וד’ – איך לכתוב הוכחות באופן כללי, כלומר את הכלים הלוגיים לצורך כתיבת הוכחות, נוכל לחזור לנושא של תורת הקבוצות, והפעם בצורה ריגורוזית (קפדנית) יותר וכן גם לראות איך לכתוב הוכחות בתורת הקבוצות.
תורת הקבוצות, כמו הלוגיקה, משמשת אותנו בכל התחומים במתמטיקה, בין אם מדובר בלינארית, חדו”א או בדידה, ולכן הידיעה איך לכתוב הוכחות בתורת הקבוצות היא תנאי הכרחי לצורך הידיעה של כתיבת הוכחות בתחומים אלה. אבל מעבר לכך – האופנים שבהם נראה איך להשתמש בכלים של הדדוקציה הטבעית לצורך כתיבת הוכחות בתורת הקבוצות יוכלו לשמש אתכם באופן דומה עבור כתיבת הוכחות בכל התחומים במתמטיקה.
המרצה החדש שלך
מרצה למתמטיקה ויזם. בעל ניסיון עשיר של מעל 15 שנים בהוראת מתמטיקה, לאלפי סטודנטים ותלמידים. הוא לימד בחוג להוראת מתמטיקה בסמינר הקיבוצים ובחוג למדעי המחשב במכללה האקדמית תל-אביב יפו.
את שיטת הלימוד הייחודית שלו הוא פיתח לאורך 10 השנים האחרונות תוך כדי מחקר והוראה ובדיקתה עם אלפי סטודנטים.
הוא חבר בעמותת תפס”ן ששמה למטרתה לטפל בנוער נושר וכן גם מתנדב בפרויקט עמי”טים למדע לחיבור של ילדים משכבות מוחלשות לחשיבה ועשייה מדעית.
איתך לאורך כל הדרך
זה לא עוד אחד מהקורסים המקוונים שנמצאים ברשת. מדובר בלימוד ברמה הגבוהה ביותר הן מבחינת התכנים והן מבחינת חווית הלימוד. בקורס הזה הועצמו כל היתרונות של לימוד דיגיטלי ואלה שולבו עם קהילה לומדת ותמיכה שלי ושל צוות ההוראה שלי.
חסל סדר שיעורים ארוכים!
אורך שיעור ממוצע בקורס הוא 18 דקות. זה מאפשר לכם ללמוד נושא קטן ואז ישר לתרגל ולהטמיע את שלמדתם.
אחרי כל שיעור יש תרגול אינטרקטיבי, כך שתקבלו משוב מידי, ביחס למה צדקתם ומה טעיתם.
בעמוד של כל שיעור יש אפשרות לשאלות שאלות ולקבל תשובות.
אם A⊂B האם זה אומר ש-A⊆B?
שאלה מצויינת! בהחלט
| הקורס שלי | קורסים אחרים | |
|---|---|---|
| השיעורים | שיעורים מוקלטים באיכות גבוהה (סאונד ווידאו) | איכות משתנה של שיעורים מוקלטים |
| אופן העברת החומר | מצגות קלות לקריאה עם אנימציות | כתב יד |
| תרגולים אינטרקטיביים עם משוב מיידי | ✔️ | ❌ |
| כתוביות לסרטונים | ✔️ | ❌ |
| מענה לשאלות | ✔️ | ❌ |
| קהילה | ✔️ | ❌ |
והכי חשוב
יש הרבה קורסים מקוונים בלינארית, בבדידה, בחדו”א וכו’ וכו’ – אבל הם מציעים את אותו הדבר כמו בקורסים באקדמיה. הם שוב לא מלמדים את הכלים שלא נותנים לך בקורסים בתואר לצורך ההצלחה – איך לכתוב הוכחות, היכרות מעמיקה עם השפה המתמטית, לימוד התבניות המשותפות ועוד ועוד.
רוצה להצטיין?
מיועד למי שרוצה לא סתם להגיע מוכן,
אלא להצטיין בלימודים.
+
מהו הפלוס?
בקורס כתיבת ההוכחות תרכשו את הכלים הלוגיים איך לכתוב הכוחות ובקורס כתיבת ההוכחות בתורת הקבוצות תראו איך ליישם את מה שלמדתם במסגרת תורת הקבוצות.
למה זה חשוב?
התוספת של כתיבת ההוכחות בקבוצות תתן לך יתרון משמעותי ואת הקלף החזק לצורך הצטיינות בקורסי שנה א’ – לינארית, חדו”א (אינפי) או בדידה.
למי שרוצה להצטיין
במקום
5302 ₪
מחיר
₪ 3595
לחודש
₪ 299
בחלוקה ל-12 תשלומים
הדרך שלך להצלחה
במקום בחלקים
4352 ₪
מחיר
₪ 2750
לחודש
₪ 229
בחלוקה ל-12 תשלומים
למי שרוצה לטעום
מחיר
₪ 743
לחודש
₪ 62
בחלוקה ל-12 תשלומים
בחלק זה נלמד את המבוא לתורת הקבוצות ופונקציות שמשמשים אותנו בכל תחום במתמטיקה ברמה אקדמית.
עלות: 1,348 ₪
ניתן להירשם לחלק זה רק אחרי סיום לימוד חלק א’
בחלק זה נתחיל את העבודה הלוגית שלנו עם תחשיב הפסוקים. נלמד באופן מסודר את השפה הלוגית, את המושגים הבסיסיים השונים, ונתרגל אותם באופן מעמיק. נמשיך עם לימוד מערכת ההוכחה של תחשיב הפסוקים, שגם כן תכלול תרגול רב. מה שנלמד בחלק זה יהווה בסיס לחלק הבא, המתקדם יותר בלוגיקה, אך גם ישמש אותנו בכל קורס מתמטי בתואר.
ניתן להירשם לחלק זה רק לאחר השלמת החלקים הקודמים.
עלות: 1053 ₪
ניתן להירשם לחלק זה רק לאחר השלמת החלקים הקודמים.
בחלק האחרון של הקורס נמשיך אל עבר הנושאים המתקדמים בלוגיקה עם העיסוק בתחשיב היחסים. תחשיב היחסים ייתן לנו עושר רב יותר מבחינת יכולת הביטוי הלוגית והמתמטית שלנו. נראה את כל יתר הכלים הלוגיים שישמשו אותנו במסגרת כל הוכחה במתמטיקה ונראה גם את היישום של הכללים הללו במסגרת הוכחות מתמטיות.
ניתן להירשם לחלק זה רק לאחר השלמת החלקים הקודמים
עלות: 1208 ₪
ניתן להירשם לחלק זה רק לאחר השלמת החלקים הקודמים.
בקורס ההמשך – כתיבת הוכחות בתורת הקבוצות, נראה איך לעשות שימוש במה שלמדנו בקורס כתיבת ההוכחות לצורך כתיבת הוכחות בתורת הקבוצות.
בקורס כתיבת ההוכחותלומדים בחלק ב’ את מה לתורת הקבוצות, אולם לא לומדים עדיין איך לכתוב הוכחות בתורת הקבוצות. אולם אחרי שהסטודנט למד בחלקים ג’ וד’ – איך לכתוב הוכחות, אפשר לחזור לנושא של תורת הקבוצות, והפעם בצורה ריגורוזית (קפדנית) יותר.
עלות: 950₪
הדרך שלך להצלחה
במקום בחלקים
₪ 4352
מחיר
₪ 2750
לחודש
₪ 229
בחלוקה ל-12 תשלומים
מומלץ
הוכחות+
למי שרוצה להצטיין
במקום
₪ 5302
כתיבת הוכחות+כתיבת הוכחות בתורת הקבוצות
מחיר
₪ 3595
לחודש
₪ 299
בחלוקה ל-12 תשלומים
חלק א’
למי שרוצה לטעום
ואח”כ חלקים ב’-ד’
מחיר
₪ 743
לחודש
₪ 62
בחלוקה ל-12 תשלומים
הידעת?
דו”ח של מבקר המדינה קבע כי 42% לא מסיימים את לימודי מדעי המחשב ובאיזור
30% שלא מסיימים את לימודי ההנדסה, כאשר רוב הנשירה מתרחשת בשנה הראשונה. אחת הסיבות העיקריות לנשירת הסטודנטים הוא הכישלונות בקורסים המתמטיים שבחלק גדול מהם יש למעלה מ-50% נכשלים.
החשבון הוא פשוט – השכר הממוצע בהייטק לבוגרי מדעי המחשב והנדסה הוא 30,000₪ לעומת השכר הממוצע במשק שעומד על כ-12,000₪. הבדל זה בשכר כאשר סוכמים אותו לאורך שנות עבודה של אדם בוגר מגיע להבדל של כ-8 מיליון ש”ח (מבלי לקחת בחשבון ריבית דריבית, אבל גם ללא מיסים). בכל אופן, מדובר בהבדל של לפחות 5 מיליון ש”ח.
כאשר עושים חשבון, חושבים על הדברים באופן רציונלי ומבינים מה מונח על הכף – ברור שצריך לעשות את כל מה שנדרש כדי לצלוח את הקורסים המתמטיים ולסיים את התואר בהצלחה.
אין עוד קורס כמו קורס כתיבת ההוכחות. בקורס הושקעו שנים רבות של פיתוח ומאות אלפי שקלים. הקורס הוא לא זול, אך הוא גם לא יקר ביחס למה שהוא נותן, ומה שהוא נותן זה את כל הידע, הכלים והיכולות כדי להצליח בקורסים המתמטיים ובתוך כך בתואר. זה שווה מיליונים.
לכן, ההשקעה בקורס בקורס היא מזערית ביחס להחזר שלה, פי אלפים מעלותו. לכן, מדובר באחת ההשקעות הטובות ביותר שתוכלו לעשות עבור עתידכם.
יש לכם שאלות? הנה התשובות.
יש לכם שאלה שלא מופיעה? בואו נשוחח.
הוכחות+ כוללת את קורס כתיבת ההוכחות פלוס קורס המשך שיצרתי שנקרא “כתיבת הוכחות בתורת הקבוצות”.
בקורס כתיבת ההוכחות לומדים (בין היתר) את הכלים הלוגיים שמשמשים אותנו לכתוב הוכות בכל תחום במתמטיקה. בקורס ההמשך נלמד איך להשתמש באותם כלים לצורך כתיבת הוכחות בתורת הקבוצות.
לדעת איך לכתוב הוכחות בתורת הקבוצות יהווה בסיס עבורך לכתיבת הוכחות בכל תחום במתמטיקה בין אם מדובר באלגברה לינארית, חדו”א/אינפי, בדידה ועוד ועוד. לכן, ההמלצה שלי היא ללמוד בהוכחות+. עם זאת, מי שייבחר להירשם לקורס ההוכחות הרגיל יוכל בהמשך להוסיף את הפלוס (רק חשוב לדעת שיש הנחה בהרשמה מראש להוכחות+).
הקורס מתאים לכל מי שבמסגרת לימודיו האקדמיים נדרש ללמוד קורסים מתמטיים ברמה גבוהה, כגון חדו”א, אלגברה לינארית, מתמטיקה בדידה, לוגיקה למדעי המחשב, אשנב למתמטיקה ועוד. הקורס מתאים בעיקר לסטודנטים למדעי המחשב, הנדסה, מדעים מדוייקים, מתמטיקה וסטטיסטיקה.
בהחלט!
כיום את/ה מכלה את זמנך מהבוקר עד הלילה בניסיון להתמודד עם הקורסים המתמטיים של התואר, והנך מאוד לא יעיל באופן הלימוד שלך. סביר להניח שחלק גדול מהשיעורים והתרגולים לא מובנים לך ולוקח לך ימים לסיים מטלת בית אחת, וגם אותה לאו דווקא להצליח. במקום להמשיך עם לרוץ סביב הזנב בו הנך המרחק בינך לבין המרצה בכיתה רק גדל כדאי להשקיע כמה שיותר זמן בללמוד את הקורס הזה. וזאת מכיוון שאחרי הקורס הזה יהיו לך את כל הכלים כדי ללמוד את הקורסים המתמטיים שלך, וביעילות רבה יותר.
לא רק שיש לך זמן ללמוד את הקורס הזה, אלא לולא הקורס הזה – תאבד זמן רב הרבה יותר, וחמור מכך – תשאר באותו מצב של אי-הבנה בנושאי הקורס, רק עם פער שגדל והולך.
בין כל שיעור יהיה לך תרגול מקיף כך שכל נושא יוטמע.
מדובר בקורס דיגיטלי הכולל כ-150 שיעורים של סרטונים מוקלטים. תוכלו לצפות בכל זמן שתחפצו ובקצב שלכם.
בשיעורים עצמם יהיו תרגולים רבים שמומלץ יהיה לעצור את הסרטון ולפתור בעצמכם לפני צפייה בפתרון. בנוסף, בין השיעורים יהיו תרגולים אינטרקטיביים כדי לחזור על הנלמד בשיעור. בקורס יש 153 כאלה, עם שאלות אמריקאיות ושאלות השלמה עם מקלדת וירטואלית מתמטית (אין עוד קורס דבר כזה). בתום כל תרגול תקבלו משוב באילו שאלות צדקתם ובאילו טעיתם. בנוסף יהיו תרגולים נוספים למעוניינים שמומלץ יהיה לפתורם (הם ללא פתרון).
לא ניתן לקפוץ לשיעורים מתקדמים יותר לפני הסיום של השיעורים והתרגולים עד אותו שיעור.
זה מאוד תלוי בקצב הלימוד שלך. היו לי תלמידים שלמדו את הקורס באופן אינטנסיבי מאוד במשך שבוע עד שלושה שבועות והיו כאלה שלמדו אותו בחודש או חודשיים. הקצב תלוי בך!
כדאי להתחיל ללמוד כמה שיותר מהר ובאופן אינטנסיבי, מכיוון שזה מה שיעזור לך עם הקורסים המתמטיים.
קורס כתיבת ההוכחות הוא קורס ברמה הגבוהה ביותר, לא רק ביחס להיצע הקורסים בארץ, אלא בעולם:
בקצרה – לא.
בפירוט:
קורס-עזר הממוקד בנושא הקורס לא יפתח וישכלל את היכולות שלך ביחס למתמטיקה ברמה אקדמית: לא תלמד בו איך לכתוב הוכחות; לא תלמד את מבנה העומק של השפה המתמטית; גם אם תצלח נושא מסויים היכולת שלך ליישם את ביחס לנושא לימוד חדש ואחר לא ישתנה בעקבות כך, ותמשיך להתקשות, כל פעם ביחס לנושא חדש. עם קורס כתיבת ההוכחות – ההצלחות משתכפלות, כך שכל נושא חדש נהיה יותר קל ללימוד מאשר הקודם.
אגב, גם כאשר יעלו באתר הקורסים המקוונים לנושאי המתמטיקה השונים (בדידה, חדו”א, לינארית ועוד), עדיין יהיה זה הכרחי ללמוד את קורס כתיבת ההוכחות לפני תחילת הלימוד בקורס כתיבת ההוכחות.
שני הקורסים דומים מאוד. ההבדל העיקרי הוא שקורס ההכנה מיועד למי שעדיין לא התחיל את לימודי בעוד שקורס כתיבת ההוכחות מותאם למי שכבר התחיל את הלימודים. מי שלמד בקורס ההכנה לא נדרש לקורס כתיבת ההוכחות. אם עדיין לא התחלת את הלימודים – קורס ההכנה לשנה א’ הוא המתאים לך. מנגד, אם התחלת כבר את הלימודים – קורס כתיבת ההוכחות הוא המתאים.
קורס כתיבת ההוכחות מהווה את קורס התשתית למתמטיקה ברמה אקדמית במערכת הלימוד שלי. המטרה שלו היא לתת לכם כסטודנטים את הכלים שלא קיבלתם בבגרות ומנגד גם לא נתנו לכם כשהתחלתם את הלימודים האקדמיים, כשזרקו אתכם ישר למים העמוקים.
לכן, לפני שתלמדו בקורסים שלי בבדידה/לינארית/חדו”א/וכו’ – אתם צריכים את הכלים שלומדים בקורס כתיבת ההוכחות. אגב, כבר מעצם הלימוד בקורס כתיבת ההוכחות, עוד לפני שעברנו לקורס שבו אתם זקוקים לעזרה כבר תראו שיפור מדהים.
אם המטרה שלך לדוגמא היא להשתפר בבדידה – אני מציע להירשם לבאנדל של בדידה+כתיבת ההוכחות. וכך עם כל קורס.
עוד שאלות? בואו נשוחח ונפתור את כל הבעיות.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.