הדרך שלך להצלחה

עם 36% נשירה מהלימודים – הכנה ללימודים היא הכרחית. בקורס הדיגיטלי שיצרתי אחרי 10 שנים של מחקר ופיתוח והוראה של אלפי סטודנטים – תקבלו את כל הכלים להצלחה בקורסים המתמטיים בתואר.

נגן וידאו

הידעת?

36% נושרים ממדעי המחשב והנדסה

דו”ח של מבקר המדינה קבע כי 42% לא מסיימים את לימודי מדעי המחשב ובאיזור
30% שלא מסיימים את לימודי ההנדסה, כאשר רוב הנשירה מתרחשת בשנה הראשונה. אחת הסיבות העיקריות לנשירת הסטודנטים הוא הכישלונות בקורסים המתמטיים שבחלק גדול מהם יש למעלה מ-50% נכשלים.

הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

ובינר ללא עלות

להצליח בשנה א'

כל מה שצריך לדעת כדי להצליח בשנה א'

0
סטודנטים נרשמו עד כה
הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב
הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

קיבלת 100 ב-5 יחידות במתמטיקה? זה לא מספיק

הכנה מוקדמת היא הכרחית

יש הבדל תיהומי בין מתמטיקה תיכונית למתמטיקה אקדמית. המתמטיקה של הבגרות לא מכינה למתמטיקה אקדמית, וזו הסיבה לכמות הנושרים הגדולה. בשנה א’ אתם תיחשפו לעולם מתמטי חדש ותלמדו שפה חדשה. גם הפרקטיקה שונה – אם בתיכון עסקתם בעיקר בלפתור תרגילים, באקדמיה תידרשו בעיקר לכתוב הוכחות. הבעיה היא שאת הדברים הללו לא ילמדו אתכם ויזרקו אתכם למים העמוקים ישר מהרגע הראשון.

לכן חייבים להתכונן לפני, ולחזור על החומר של התיכון – זה פשוט לא מספיק. קורסי ההכנה שמציעים מוסדות הלימוד, המכינות והקורסים המקוונים פשוט חוזרים על החומר לבגרות, ולא יכינו אתכם לקראת המתמטיקה של התואר.

קורס ההכנה לשנה א’ הוא הקורס היחיד שמכין לקראת המתמטיקה שתתקלו בה בתואר.

חושבים שאתם לא צריכים להתכונן?

תקשיבו למה שלטל יש לומר

הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

טל בן-נעים

סטודנט שנה א' למדעי המחשב,
אוניברסיטת בר-אילן

התחלתי את לימודי מדעי המחשב בבר-אילן בסמסטר אביב, כחודש אחרי מבחן הפסיכומטרי, בלי שום הכנה מקדימה.

הייתי טוב במתמטיקה בתיכון אז לא חשבתי שאני צריך הכנה כזאת.

שוק הסמסטר הראשון היה אמיתי וכואב! נכשלתי בכל קורסי המתמטיקה. פשוט לא הייתי מוכן.

אני צריך לחזור על כל הקורסים מחדש בסמסטר הקרוב, ולכן החלטתי ללמוד עם קורס ההכנה לשנה א’ כדי לבוא הפעם מוכן – מה שהייתי צריך לעשות מההתחלה.

ממליץ לכם מאוד ללמוד מהטעות שלי ולבוא מוכנים.

הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

מוכנים לשנה א'?

בדקו את עצמכם

מי שנושר מפסיד בין 5 ל-8 מיליון ש"ח

החשבון הוא פשוט – השכר הממוצע בהייטק לבוגרי מדעי המחשב והנדסה הוא 30,000 לעומת השכר הממוצע במשק שעומד על כ-12,000. הבדל זה בשכר כאשר סוכמים אותו לאורך שנות עבודה של אדם בוגר מגיע להבדל של כ-8 מיליון ש”ח (מבלי לקחת בחשבון ריבית דריבית, אבל גם ללא מיסים). בכל אופן, מדובר בהבדל של לפחות 5 מיליון ש”ח.

הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב
הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

הקורס הוא השקעה חכמה

כאשר עושים חשבון, חושבים על הדברים באופן רציונלי ומבינים מה מונח על הכף – ברור שצריך לעשות את כל מה שנדרש כדי לצלוח את הקורסים המתמטיים ולסיים את התואר בהצלחה.

אין עוד קורס כמו קורס ההכנה לשנה א’. בקורס הושקעו שנים רבות של פיתוח ומאות אלפי שקלים. הקורס הוא לא זול, אך הוא גם לא יקר ביחס למה שהוא נותן, ומה שהוא נותן זה את כל הידע, הכלים והיכולות כדי להצליח בקורסים המתמטיים ובתוך כך בתואר. זה שווה מיליונים.

לכן, ההשקעה בקורס בקורס היא מזערית ביחס להחזר שלה, פי אלפים מעלותו. לכן, מדובר באחת ההשקעות הטובות ביותר שתוכלו לעשות עבור עתידכם.

סטודנטים ממליצים

יהל סלוצקי
פיזיקה, הטכניון
קרא עוד
הקורס הדיגיטלי להכנה למתמטיקה אקדמית ממש נוח וברור. הוא פשוט להבנה ועוזר להוריד את הלחץ לפני התואר. ממליץ בחום לכל מי שהולך ללמוד תואר מתמטי. הוא מסביר שם הרבה דברים שלא מלמדים בתיכון ומאפשר נחיתה רכה יותר באקדמיה.
נופר סגס
מדמ"ח, אוניברסיטת בר-אילן
קרא עוד
ממליצה בחום על הקורס! התוכן מועבר בצורה מובנת וחווייתית, אסף מורה מקצועי שמעביר את הנושאים בצורה מקצועית וסבלנית. בנוסף אסף זמין לכל שאלה לכל אורך הקורס. באמצעות הקורס ניתן ללמוד מתמטיקה בצורה מעמיקה וחווייתית ובכך להגיע מוכנים לשנה האקדמית.
ג'ימי חלוואי
מדעי המחשב, מכללת רופין
קרא עוד
ממליץ בחום על הקורס! מורה סבלני ומקצועי מסביר בצורה הכי טובה שיש ולהבדיל מקורסים דיגיטליים אחרים מקבלים יחס אישי מהמורה.
ניקיטה וולדיקוני
ההנדסת אווירונאוטיקה, הטכניון
קרא עוד
התחלתי את הלימודים בטכניון בפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל לפני כמה שבועות וכמעט ישר בהרצאות הראשונות היה שימוש בתכנים של הקורס. הגישה למתמטיקה כשפה לכל דבר ועניין שנלמדת בקורס מקלה מאוד על ניווט בניסוחים מתמטיים שלעין זרה יכולים להראות מפחידים ומסורבלים. אם אתם עומדים להתחיל לימודים בכל תחום שקשור למתמטיקה ממליץ לכם להירשם ולהשקיע בקורס הזה ששווה כל שקל.
נוי טוקטלי
מדעי המחשב, אוניברסיטת תל אביב
קרא עוד
הקורס נתן לי את כל הכלים ודרך החשיבה להתמודד עם השוק של שנה א', העומס והקושי וסייע בכניסה הרבה יותר נעימה לתואר ריאלי קשה. הקורס מושקע בטירוף, עם ירידה לפרטים הכי קטנים שלמרצים בכיתה פשוט אין זמן לעשות, טובים ככל שיהיו, אבל כל הפרטים דרושים להצלחה ולהבנה עמוקה של החומר. ממליצה בחום לכל מי שרוצה כניסה טובה לתואר ריאלי קשוח🙏🏼
שליו עיני
הנדסת תוכנה, בן-גוריון
קרא עוד
לקחתי את הקורס לפני שהתחלתי שנה א׳. פתחתי את השנה עם יידע מקדים, עם הבנה מעמיקה יותר של המושגים וההגדרות, ובעצם הסמסטר שלי היה נראה אחרת בלעדיו. הדבר שהכי אהבתי בקורס הוא שהכל מוקלט ומיושם בצורה עניינית, שיעורים מובנים, תרגולים שעוזרים בהבנה של החומר, והכי חשוב זווית אחרת להסתכל על מתמטיקה - וכלים ללמידה שיעזרו לי בכל קורס מתמטי. אסף תמיד היה זמין לכל שאלה ובאמת בן אדם שיעזור בהכל. לסיכום, ממליץ בחום על הקורס לכל מי שמתלבט, ועצה שלי עדיף מוקדם ממאוחר!
הקודם
הבא
הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

דירוג גוגל Google

4.9
5/5

רוצים גם להצליח בשנה א'?

לעלות ברמה

כל מה שצריך כדי להגיע מוכנים לתואר

המתמטיקה שתתקלו בה באקדמיה שונה לחלוטין מהתמטיקה התיכונית.

אם בתיכון מה שעשיתם בעיקר היה לפתור תרגילים, באקדמיה אתם בעיקר תדרשו לכתוב הוכחות. ובאופן אבסורדי – את זה לא מלמדים באף קורס מתמטי בתואר!

בקורס הכנה תלמדו כל מה שיעזור לכם להצליח בקורסים בשנה א’ במתמטיקה ושלא מלמדים לא בתיכון ולא באקדמיה. אתם תכירו את השפה המתמטית והלוגית ותלמדו כיצד לחשוב ולנסח את הדברים באופן פורמלי. וגולת הכותרת – תלמדו איך לכתוב הוכחות בכוחות עצמכם.

הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

לדעת את המבנה המשותף לכל הנושאים

בניגוד לשפות טבעיות – למתמטיקה יש תחביר ומבנה פשוט מאוד מאוד שחוזר על עצמו בכל התחומים במתמטיקה. ברגע שיודעים אותו – כל הנושאים במתמטיקה פתאום מתחברים ומתבהרים. וגם – אפשר לשכפל הצלחות וללמוד נושאים חדשים בקלות.

הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

לדבר מתמטיקה

בדר”כ מרצים מתחילים ללמד ולדבר כאילו הסטודנטים כבר יודעים ודוברים את השפה. ברור שככה לא ניתן ללמוד. מתמטיקה היא שפה, ולכן כדאי ללמוד אותה כמו שלומדים שפה שנייה. מתמטיקה מדוברת שיטת הלימוד שפיתחתי תאפשר לכם ללמוד נושאים חדשים בקלות, במקום להיתקל שוב ושוב בקשיים.

הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

להתהלך בעולם המתמטי

במקום להיות אבודים אתם תסגלו כלים ויכולות להרגיש בטוחים בעולם המתמטי כך שממש תוכלו להתהלך בו. הגעתם לטריטוריה חדשה? אין בעיה, הרגליים הם אותם רגליים והדרך שלכם לראות את העולם המתמטי תשאר אותו דבר. הדברים נהיים פשוטים.

מוכנים לעלות ברמה?

תוכנית הקורס

נושאי הלימוד

  1. השפה
  2. מושגי היסוד (שיעור ו-5 תרגולים)
  1. עצמים – היררכיה של סוגי עצמים
  2. טענות
    1. טענה מורכבת
    2. טענת לכל, קיים וקיים ויחיד
  3. מחרוזות
    1. החלפות והצבה ראשוני
    2. המעמד של האותיות במתמטיקה
    3. מהי תבנית (שיעור ותרגול)
  4. פונקציות ופעולות
  5. שם-עצם תקני
    1. הגדרה אינדוקטיבית
    2. הגדרת שם-עצם תקני 

    3.  פעולה מרכזית

    4. השמטות סוגריים 

    5. שימושיות הפעולה המרכזית

    6. שם-עצם תקני או לא?

  1. למה הוכחה, מהי לוגיקה ומדוע אנו מעוניינים בלוגיקה (שיעור ותרגול)
  2. טיעונים (שיעור ותרגול)
  3. הוכחה במתמטיקה ומערכת אקסיומטית (שיעור ותרגול)
  4. החופש במתמטיקה וסוגי מערכות אקסיומטיות (שיעור ותרגול)
  5. הביקורת של הילברט (שיעור ותרגול)

החלק הזה במספרים

חלק א' - מבוא למתמטיקה מדוברת

מה בחלק הזה?

בחלק הראשון של הקורס אנחנו נניח את היסודות לעבודה שלנו בהמשך הקורס ובכלל למתמטיקה ברמה אקדמית. אנחנו נלמד את השפה המתמטיקה לעומקה. נלמד את התחביר של השפה המתמטית ונראה איך לכל התחומים במתמטיקה יש את אותוה מבנה. זה יאפשר לכם ללמוד נושאים חדשים כשתתחילו את הלימודים באקדמיה – במהירות ובקלות.

בנוסף, נלמד את מושגי היסוד של מתמטיקה מדוברת וכן נייצר הרגלי עבודה וכלי עבודה בסיסיים שישמשו אותנו לאורך כל הלימוד שלנו. לבסוף, נלמד מבוא ללוגיקה ואת המושגים הבסיסיים שלה. בתוך כך נראה מהי מערכת אקסיומטית מה שיוביל אותנו לאפשרות לענות על השאלה הגדולה – מהי מתמטיקה?

נושאי הלימוד

  1. בניית התחום, טבלת הקסם, כתיבה אקסטנציונלית, שייכות, שיוויון
  2. תת-קבוצה ודיאגרמת וון
  3. בלבול בין שייכות לתת-קבוצה
  4. תת-קבוצה ממש
  5. כתיבה אינטנציונלית של קבוצה
  6. טקסונומיה באמצעות תורת
  7. הקבוצות, קבוצה ריקה
  8. פעולות – חיתוך איחוד ועוצמה
  9. פעולות – הפרש ומשלים

  10. שם-עצם תקני פעולה מרכזית ודיאגרמת עץ

  11. שמות-עצם מורכבים

  12. סוגי מספרים – סיבוב ראשון

  13. קבוצה אינטנציונלית עם מספרים

  14. קטעים של מספרים ממשיים

  15. קבוצה אינטנציונלית עם תבנית שם-עצם

  16. פעולות וטענות עם קבוצות המספרים

  17. זוג סדור ושיוויון זוגות סדורים

  18. קבוצה אקסטנציונלית ואינטנציונלית של זוגות סדורים

  19. קבוצת פתרונות של משוואה

  20. מכפלה קרטזית

  1. דיאגרמת חצים והגדרת פונקציה באופן מדוייק
  2. קבוצת כל הפונקציות מ- ל-, קיים ויחיד, ה-תמונה, טענות על התאמות
  3. רשימה של משוואות מהצורה f(x):=
  4. פונקציה כעצם, טבלת הקסם לפונקציה (ולחדו”א), שיוויון פונקציות
  5. פונקציות שרירותיות ובאמצעות כלל
  6. פונקציה עם כלל – משוואה מהצורה f(x):=
  7. התאמה באמצעות זוג סדור, צורת תצוגה – קבוצה אקסטנציונלית של זוגות סדורים
  8. פונקציה כקבוצה אינטנציונלית של זוגות סדורים
  9. טבלה
  10. משוואה עם 2 אותיות
  11. כתיב למדא, פונקציה כעצם
  12. חלוקה למקרים
  13. היסטוריה, דקארט וחלוקה של המתמטיקה, בניית מערכת צירים קרטזית
  14. החיבור בין האלגברה לגיאומטריה – גרף של משוואה, משוואה של גרף
  15. גרף של פונקציה
  16.  סיכום ביניים – תצורות תצוגה
  17. סדרה כפונקציה, מחרוזת כסדרה
  18. פונקציות שבתחום שלהן זוגות סדורים, פונקציה בינארית
  19. פעולה כסוג של פונקציה, כתיבה תוכית, פעולה בינארית
  20. טבלת פעולה
  21. פונקציות רקורסיביות
  1. יצירת שם-עצם מתבנית נתונה (שיעור ותרגול)
  2. יצירת תבנית משם-עצם נתון – הכללה (שיעור ותרגול)
  3. זיהוי התאמה לתבנית (שיעור ותרגול)
  4. תבניות המכלילות פעולות (שיעור ותרגול)

החלק הזה במספרים

חלק ב' - מבוא לתורת הקבוצות, פונקציות ותבניות

מה בחלק הזה?

אחרי שהנחנו את היסודות בחלק הראשון של הקורס בחלק השני נוכל להתחיל לעבוד על דברים מתקדמים יותר. נתחיל את העבודה שלנו עם תורת הקבוצות. תורת הקבוצות מהווה את הבסיס לכל עיסוק מתמטי אקדמי ואתם תשתמשו בה בכל קורס בשנה א’. לכן, נרצה שתדעו את הנושא הזה בצורה מצויינת.

לאחר מכן נעבור להעמיק בנושא הפונקציות. למדתם על פונקציות רבות בתיכון, אבל לא בצורה מעמיקה מספיק. אתם תשתמשו בפונקציות בכל קורס מתמטי אקדמי, ובצורה מופשטת, לכן חשוב לדעת נושא זו לבוריו.

הנושא האחרון בחלק הזה יהיה תבניות. ידיעה טובה שלו תאפשר לכם ללמוד נושאים חדשים בקלות ובמהירות ונראה יישום של זה כבר בחלקים הבאים בקורס, אבל גם תעשו בזה שימוש בוודאי במסגרת הקורסים באקדמיה.

נושאי הלימוד

  1. סימני שפת תחשיב הפסוקים, הגדרת נב”כ, דיאגרמת עץ לבניית נב”כ, דוגמאות (שיעור ו-2 תרגולים)
  2. מספר הסוגריים, קשר ראשי, ניתוח נב”כ נתון, מחרוזות שאינן נב”כ (שיעור ותרגול)
  1. הצבה בתבנית
  2. יצירת תבניות, החשיבות של לקרוא בתבניות
  3. זיהוי התאמה לתבנית (גם לטיעונים)
  1. מפת הדרכים – סמנטיקה ומערכת הוכחה, הסבר מעמיק על מהי סמנטיקה, מודל מבחינה פילוסופית
  2. פונקציות-אמת של הקשרים
  3. פונקציות-אמת של הקשרים – המשך
  4. ערך-האמת של נב”כ מורכב במודל
  5. פונקציית החישוב של המודל
  6. סוגי טענות – טאוטולוגיה, סתירה, קונטינגנציה, טבלת-אמת
  7. סוגי טיעונים – תקף, בטל ומבוסס
  8. עקביות סמנטית
  9. שקילויות לוגיות, הדיבור של בני-האדם והמודלים
  10. שימוש בשקילות לוגית
  11. הוכחה באמצעות שקילויות
  1. מבוא למערכת הוכחה, דדוקציה, מבנה של הוכחה, דדוקציה טבעית – הכנסה והוצאה וגם, שיטת הסנדביץ’
  2. הכלל השלישי – הכנסת או, הכלל הרביעי – הוצאת שלילה
  3. הכלל החמישי – הוצאת אימפליקציה
  4. הכללים השישי והשביעי – הוצאת והכנסת שקילות, כלל החזרה
  5. תת-הוכחה – באופן כללי והכלל השמיני – הכנסת אימפליקציה, הסייג בנוגע לחזרה
  6. הכלל התשיעי – הכנסת שלילה (הוכחה בדרך השלילה)
  7. הכלל העשירי – הוצאת או
  8. קריאת הוכחה בדדוקציה לפי סנדביץ’
  9. תבניות היסק ותיאורמות
  10. תוספת להוצאת או
  11. שלמות ונאותות, טיעון שאינו יכיח

החלק הזה במספרים

חלק ג' - לוגיקה (התחלה)

מה בחלק הזה?

בחלק השלישי של הקורס נתחיל את העיסוק שלנו בלוגיקה. במתמטיקה ברמה אקדמית אנחנו רוצים להתנסח בצורה מדוייקת. לכן, אנחנו נדרשים לשפה לוגית שתאפשר לנו להתנסח בדיוק וללא עמימות. בחלק הזה נלמד את שפת הפסוקים ובחלק הבא המתקדם יותר נלמד את שפת היחסים.

בנוסף, ובניגוד למה שאתם מכירים מהלימודים שלכם בעבר במערכת החינוך במתמטיקה ברמה אקדמית הדבר העיקרי שאנחנו נדרשים לו הוא לכתוב הוכחות. ולכן, רוב המהלכים שלנו הם מהלכים לוגיים. מסיבה זו, מעבר לאפשרות להתנסח בצורה מדוייקת, בחלק של מערכת ההוכחה נלמד את הכלים הלוגיים שישמשו אותנו לצורך כתיבת הוכחות.

נושאי הלימוד

  1. הצרנות פשוטות עם קשרים
  2. טענת קיום
  3. טענת לכל – הצרנות פשוטות, מתי טענת לכל אמיתית ומתי שקרית (טענת קיום אמיתית)
  4. יחס דו-מקומי – הצרנות פשוטות, הצרנות עם קשרים
  5. יחס דו-מקומי – כמת אחד (כולם), סימן השיוויון, תחשיב היחסים מבטא את טבלת הקסם
  1. סימני שפת תחשיב היחסים – סימנים לוגיים וחתימה
  2. הגדרת נב”כ, דיאגרמת עץ לבניית נב”כ, דוגמאות
  3. קשר ראשי או כמת ראשי וניתוח נב”כ נתון
  4. נב”כ או לא נב”כ?
  5. מופע חופשי/קשור של משתנה, נוסחה פתוחה/סגורה
  1. בעקבות היררכיית פעולות –  רק יחסים וקשרים (והרבה)
  2. כמת אחד בטווח החלות (שלילות והבדלים איפה השלילה והבדל בין טענת אימפלי
  3. יחס דו-מקומי – כמת אחד (כולם), אבל גם עם שלילות וקשרים (טענת אימפליקציה ולא לכל)
  4. יחס דו-מקומי – כמת אחד, כל ה- במקום כולם
  5. יחס דו-מקומי – הצרנות עם 2 כמתים
  6. יחס דו-מקומי – הצרנות עם 2 כמתים – כל ה במקום כולם
  7. לפחות, לכל היותר, בדיוק
  8. לפחות, לכל היותר, בדיוק – עם יחסים דו-מקומיים (וגם כדוגמא כלליות וחד-ערכיות)
  9. תרגול נוסף – הצרנות גיאומטריות
  10. עמימויות לוגיות – דוגמא, תרגום חזרה לעברית
  11. הצרנת טיעונים
  1. הצבה בתבנית
  2. יצירת תבניות, החשיבות של לקרוא בתבניות
  3. זיהוי התאמה לתבנית
  1. מפת הדרכים – סמנטיקה ומערכת הוכחה, הסבר מעמיק על מהי סמנטיקה, מודל מבחינה פילוסופית
  2. פונקציות-אמת של הקשרים
  3. פונקציות-אמת של הקשרים – המשך
  4. ערך-האמת של נב”כ מורכב במודל
  5. פונקציית החישוב של המודל
  6. סוגי טענות – טאוטולוגיה, סתירה, קונטינגנציה, טבלת-אמת
  7. סוגי טיעונים – תקף, בטל ומבוסס
  8. עקביות סמנטית
  9. שקילויות לוגיות, הדיבור של בני-האדם והמודלים
  10. שימוש בשקילות לוגית
  11. הוכחה באמצעות שקילויות
  1. מפת דרכים – מה עשינו עד כה, סמנטיקה, מערכת הוכחה, השוני מתחשיב הפסוקים ביצירת מודל, התחלת בניית מודל – פירוש לקבועים, ליחסים חד-מקומיים ובניית פונקציית חישוב למודל
  2. מבנה עם יחס דו-מקומי, ערך-אמת לנב”כ עם דו-מקומי
  3. השמה – פירוש למשתנים, דוגמאות לטענה פתוחה במבנה, טענת קיום
  4. אמיתיות טענת לכל במבנה
  5. שילוב בין טענות קיום וטענות לכל
  6. סוגי טענות – טאוטולוגיה סתירה וקונטינגנציה
  7. שקילות בין טענת לכל וטענת קיום, זיהוי התאמה לתבנית לצורך שימוש בשקילויות
  8. טיעון תקף ובטל – לא נתעכב יותר מדי על תקפות, בעיקר על בטלות
  1. שימוש בכללי היסק של פסוקים עם נב”כים של יחסים
  2. הוצאת =
  3.  הוצאת לכל
  4. הכנסת =, הכנסת קיים
  5. הכנסת לכל – התחלה
  6. הכנסת לכל – מתקדם
  7. הוצאת קיים – התחלה
  8. הוצאת קיים – מתקדם
  9. תבניות היסק
  10. שלמות ונאותות – הוכחת טיעון שאינו יכיח
  11. הוכח או הפרך
  12. חח”ע – הוכחות ביחס לפונקציות עם כלל

החלק הזה במספרים

חלק ד' - לוגיקה (מתקדם)

מה בחלק הזה?

אחרי שבחלק השלישי למדנו את הבסיס של הלוגיקה בדמות תחשיב הפסוקים בחלק הרביעי והאחרון של הקורס נעבור לנושאים מתקדמים בלוגיקה. בחלק זה נלמד את שפת היחסים והתחשיב הנלווה לה. המטרה שלנו תהיה זהה לזו שהצבנו לנו בחלק השלישי – לצייד אתכם באפשרות להתנסח באופן מדוייק וכן לתת לכם כלים לצורך כתיבת הוכחות במתמטיקה ברמה אקדמית. כעת, אלו יהיו בצורה מתקדמת ועשירה יותר מזו שהוצגה בחלק השלישי. בשיעור האחרון של מערכת ההוכחה נראה איך ליישם את הכלים שרכשנו במסגרת כתיבת הוכחות במתמטיקה, באופן ספציפי נקח כדוגמה את נושא הפונקציות החד-חד-ערכיות.

בסוף החלק הזה יהיו לכם את כל הידע, הכלים והיכולות כדי להצליח בכל קורס מתמטי אקדמי.

המרצה החדש שלך

אסף מנור

מרצה למתמטיקה ויזם. בעל ניסיון עשיר של מעל 15 שנים בהוראת מתמטיקה, לאלפי סטודנטים ותלמידים. הוא לימד בחוג להוראת מתמטיקה בסמינר הקיבוצים ובחוג למדעי המחשב במכללה האקדמית תל-אביב יפו. 

את שיטת הלימוד הייחודית שלו הוא פיתח לאורך 10 השנים האחרונות תוך כדי מחקר והוראה ובדיקתה עם אלפי סטודנטים.

הוא חבר בעמותת תפס”ן ששמה למטרתה לטפל בנוער נושר וכן גם מתנדב בפרויקט עמי”טים למדע לחיבור של ילדים משכבות מוחלשות לחשיבה ועשייה מדעית.

איתך לאורך כל הדרך

סוג חדש של קורס מקוון

זה לא עוד אחד מהקורסים המקוונים שנמצאים ברשת. מדובר בלימוד ברמה הגבוהה ביותר הן מבחינת התכנים והן מבחינת חווית הלימוד. בקורס הזה הועצמו כל היתרונות של לימוד דיגיטלי ואלה שולבו עם קהילה לומדת ותמיכה שלי ושל צוות ההוראה שלי.

אתם לא לבד

שאלו כמה שאלות שצריך, 24/7

אתם לא לבד. בניגוד לרוב הקורסים המקוונים – בקורס הזה אפשר וכדאי לשאול! בעמוד של כל שיעור יש אפשרות לשאול. אני והצוות שלי כאן כדי לענות על כל השאלות. בנוסף, תוכל לקרוא גם את השאלות של סטודנטים אחרים וללמוד מהם.

סרטונים ברמה הגבוהה ביותר

זהו מחזה נפוץ של קורסים מקוונים שאיכותם נמוכה – הן מבחינת התכנים והן מבחינת רמת ההפקה. בשני פרמטרים אלה הקורס מצטיין. מבחינת התכנים – אין עוד קורס כזה. הושקעו בו אלפי שעות של פיתוח לאורך שנים רבות. גם בצד ההפקתי אין הוא נופל בסטנדרט שהוצב – רמת הסאונד, הוידאו והעברת התכנים על-ידי מצגות מושקעות (כתב יד? לא תודה), בכל אלה הושקעו כדי להעביר עבורכם את חווית הלימוד הטובה ביותר.

תרגולים אינטרקטיביים

לא מספיק שהשיעורים יהיו ברמה הגבוהה ביותר. בלי תרגול טוב – אי-אפשר להתקדם. והתרגול בקורס הזה הוא הטוב ביותר. התרגולים בנויים בצורה מושלמת כך שמושגים בסיסיים מוטמעים והרמה עולה בהדרגה. תרגול קשה מדי – לא עוזר. כנ”ל גם תרגול קל.

התרגולים הם אינטרקטיביים ככה שאתם יודעים ביחס לכל שאלה אם צדקתם או טעיתם וגם מהי התשובה הנכונה.

עזרה 1-על-1

ניסיון של סטודנטים רבים שלמדו בקורס המקוון הראה שהוא בנוי בצורה כל כך טובה כך שרוב הסטודנטים לא נתקעים עימו, ואפילו לא זקוקים בשאילת שאלות לרוב. מעבר לשאלות שניתן לשאול באופן מקוון, אפשר גם לקבוע שיעור פרטי איתי או אחד מחברי הצוות שלי (בתשלום נוסף).

בואו נעשה את זה.

אפשרויות ההרשמה

אפשרויות ההרשמה

הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

הדרך הסלולה להצלחה

במקום – א’+…+ד’

3482

כל הקורס מראש

₪ 2200

לחודש

₪ 183

× 12 חודשים

הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

מתחילים עם חלק א'

מחיר

₪ 595

לחודש

 ₪ 50

× 12 חודשים

הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

שאר החלקים

בחלק זה נלמד את המבוא לתורת הקבוצות ופונקציות שמשמשים אותנו בכל תחום במתמטיקה ברמה אקדמית.

עלות: 1,139

לפרטים

ניתן להירשם לחלק זה רק אחרי סיום לימוד חלק א’

בחלק זה נתחיל את העבודה הלוגית שלנו עם תחשיב הפסוקים. נלמד באופן מסודר את השפה הלוגית, את המושגים הבסיסיים השונים, ונתרגל אותם באופן מעמיק. נמשיך עם לימוד מערכת ההוכחה של תחשיב הפסוקים, שגם כן תכלול תרגול רב. מה שנלמד בחלק זה יהווה בסיס לחלק הבא, המתקדם יותר בלוגיקה, אך גם ישמש אותנו בכל קורס מתמטי בתואר.

ניתן להירשם לחלק זה רק לאחר השלמת החלקים הקודמים.

עלות: 821

לפרטים

ניתן להירשם לחלק זה רק לאחר השלמת החלקים הקודמים.

בחלק האחרון של הקורס נמשיך אל עבר הנושאים המתקדמים בלוגיקה עם העיסוק בתחשיב היחסים. תחשיב היחסים ייתן לנו עושר רב יותר מבחינת יכולת הביטוי הלוגית והמתמטית שלנו. נראה את כל יתר הכלים הלוגיים שישמשו אותנו במסגרת כל הוכחה במתמטיקה ונראה גם את היישום של הכללים הללו במסגרת הוכחות מתמטיות.

ניתן להירשם לחלק זה רק לאחר השלמת החלקים הקודמים

עלות: 927

לפרטים

ניתן להירשם לחלק זה רק לאחר השלמת החלקים הקודמים.

חסכון של 38%

לכל הקורס מראש

במקום – א’+…+ד’

3482

כל הקורס מראש

 ₪ 2200

לחודש

 ₪ 183

× 12 חודשים

הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

הרשמה בחלקים

מתחילים עם חלק א'

מחיר

 ₪ 595

לחודש

 ₪ 50

× 12 חודשים

הכנה למדעי המחשב,הכנה מדעי המחשב,קורס הכנה למדעי המחשב

יש לך שאלות?

שאלות ותשובות

כן ולא.

כן –  בכך שבמהלך הלימודים בקורס יהיו נושאים מהבגרות שנגע בהם, אבל כשאנחנו נעשה זאת זה יהיה לצורך העמקה והצגה של הנושא כבר ברמה אקדמית, ושלא נלמד כמו שצריך בבגרות (לדוגמא, כל הנושא של פונקציות).

לא – במובן שאין המטרה של הקורס לעשות רענון לנושאי המתמטיקה של הבגרות. המטרה של הקורס היא לתת לכם את מה שלא נלמד בבגרות ושהכרחי עבורכם להצלחה בקורסים המתמטיים בתואר. בכל מקרה, רוב הנושאים של הבגרות אינם נדרשים עבור מתמטיקה ברמה אקדמית. מה שחשוב בעיקר ללמוד לקראת לימודי המתמטיקה בתואר נמצא בקורס ההכנה. כן הייתי ממליץ לחזור על טריגונומטריה מהבגרות.

זו שאלה שהרבה עוד-מעט-סטודנטים שואלים אותי. התשובה היא  שאין בכלל שאלה – ברור שכן.

אבל אני מבין מאיפה מגיעה השאלה הזו. אם התקבלתם ללימודי מדעי המחשב או הנדסה – כנראה שהייתם מצויינים במתמטיקה בתיכון. יכול להיות שאף פעם לא לקחתם שיעור פרטי, לא התכוננתם ממש למבחן ועדיין הצטיינתם, בקיצור – לימודי המתמטיקה היו פשוטים עבורכם. ולכן יש לכם ביטחון עצמי גבוה בתחום ונראה לכם שמה שהיה הוא שיהיה.

אבל מה שהיה הוא לא מה שיהיה.

אתם הייתם התלמידים הכי טובים בכיתה, אבל עוד מעט תגיעו למסגרת לימודים שבה כולם היו התלמידים הכי טובים בכיתה.

והדבר העיקרי – המתמטיקה שתיתקלו בה בלימודים האקדמיים שלכם לא דומה למה שלמדתם בתיכון. ההבדל הוא כל כך קיצוני שאני רגיל שסטודנטים חדשים בשנה א’ אומרים לי “מה זה? זה לא מתמטיקה”.

אז אם אתם כבר יודעים את אחוזי הנכשלים הגבוהים בקורסים המתמטיים בשנה א’, אבל אומרים לעצמכם – אה נו, זה האחרים שייכשלו, לא אני, אני הייתי מצטיין במתמטיקה. אז זה מה שאתם אומרים עכשיו, לפני שהלימודים התחילו. אבל הרשמו לי לספר לכם את המשך הסיפור מכיוון שאני שומע אותו כל שנה, מאלפי סטודנטים, שמגיעים ללימודים ומקבלים את הכאפה של החיים שלהם. “אני לא מבין – קיבלתי 100 בבגרות במתמטיקה, אני מצויין במתמטיקה – איך זה שאני לא מצליח?”. ולכן, גם אם קיבלתם 100 בבגרות, תלמדו מניסיון של אחרים, תמנעו מעצמכם את הסבל, התיסכול ותחושת הכישלון ותתכוננו מראש. תסמכו עלי שלא תגידו אחר-כך “אחח, איך לא הקשבתי לאסף”.

בין כל שיעור יהיה לך תרגול מקיף כך שכל נושא יוטמע. 

לא. במהלך הסמסטר אתם תהיו עמוסים עם קורסים רבים. אם תחכו עד שתרגישו שאתם לא מסתדרים אתם כבר תהיו בפער של כמה שבועות מבחינת החומר; או אז יהיה מוטל עליכם אז לעשות את עבודת ההכנה הזו, ובנוסף להשלים את שהחסרתם. בדיוק בגלל קו מחשבה זה ש”יהיה בסדר” 42% נושרים.

מדובר בקורס דיגיטלי הכולל כ-130 שיעורים של סרטונים מוקלטים. כל שבוע יועלו מקבץ של סרטונים (החל מתחילת אוגוסט) לאתר הקורס בהם תוכלו לצפות בכל זמן שתחפצו ובקצב שלכם. הסרטונים יעלו כולם עד סוף אוקטובר, כך שתספיקו ללמוד את החלק הארי של הדברים עד תחילת הלימודים.

בשיעורים עצמם יהיו תרגולים רבים שמומלץ יהיה לעצור את הסרטון ולפתור בעצמכם לפני צפייה בפתרון. בנוסף, בין השיעורים יהיו שאלונים אמריקאיים כדי לחזור על הנלמד בשיעור. בתום כל שאלון תקבלו משוב באילו שאלות צדקתם ובאילו טעיתם. בנוסף יהיו תרגולים נוספים למעוניינים שמומלץ יהיה לפתורם (הם ללא פתרון).

הקורס בנוי כך שהדברים נבנים מהיסודות הפשוטים ביותר ולאט-לאט אנו עושים הרכבות של אותם יסודות פשוטים לכדי דברים מורכבים. לכן, אם תלמדו את כל הנושאים אחד אחרי השני ותתרגלו – הדברים יסתדרו.

אולם אם בכל זאת יהיה דבר-מה שלא יהיו ברור לכם, ובניגוד לקורסים דיגיטליים אחרים, תוכלו לקבל מענה בשתי אפשרויות:

  1. צ’אט בתוך הקורס המיועד לסטודנטים של הקורס בו תוכלו לשאול שאלות ולהתדיין. אני גם אהיה בצ’אט וגם אענה על שאלות.
  2. תוכלו לקבוע איתי שיעור פרטי לחידוד של נושא זה או אחר.

באופן עקרוני כן. הקורס אינו מניח ידע מוקדם רב ובונה את הדברים מהיסודות ביחס למתמטיקה ברמה אקדמית.

עם זאת, הקורס מיועד למי שהתקבל ללימודים אקדמיים ובו תנאי קבלה עם דרישות קדם במתמטיקה לתארים במדמ”ח או הנדסה. לכן, ייתכן שיהיו דברים נוספים שאינם נמצאים בקורס ושיהיה עלייך להשלים לקראת התואר. ניתן להתייעץ איתי ובמידת הצורך לבנות תוכנית אישית.

זה מאוד אינדיבידואלי ותלוי בקצב הלימוד שלך.

עדיף ללמוד את הקורס במשך כמה חודשים, אבל גם היו היו לי תלמידים שלמדו את הקורס באופן אינטנסיבי מאוד במשך שבוע עד שלושה שבועות, מכיוון שהם היו קרובים לתחילת הסמסטר. זה אפשרי.

בשיחה הראשונית שלנו לאחר ההרשמה שלך לקורס – נבנה לך תוכנית עבודה אישית שתתאים ליעדים שלך ולזמן שיש לך.

בוודאי.

קודם כל – עדיף משהו על כלום. עדיף שתלמדו 50% מאשר 0%. 

ובכל מקרה – כבר היו לי לא מעט מקרים של סטודנטים שלמדו את הקורס כולו בצורה מאוד אינטנסיבית תוך 3-1 שבועות. זה אפשרי!

בשיחה הראשונית אחרי שתירשם נבנה לך תוכנית עבודה אישית בהתאם לזמן שנותר לך.

 

אם כבר הסמסטר קרוב ואין לך הרבה זמן – זה סיבה עוד יותר טובה להתחיל ללמוד ובאופן אינטניסיבי. גם לא יקרה דבר אם הלימוד של הקורס יגלוש לשבוע-שבועיים הראשונים של הסמסטר.

ואדרבה – אם כבר התחילו הלימודים ואתה במהלך הסמסטר, אזי כדאי להתחיל ללמוד כמה שיותר מהר ובאופן אינטנסיבי. זה מה שיעזור לך עם הקורסים המתמטיים.

כן, הקורסים הללו בעבודה והתכנון הם שהם יעלו בתחילת שנת הלימודים.

כן בהחלט. לימדתי את הקורס הזה מאות תלמידים באופן פרטי, ואפשר ללמוד אותו רק בשיעורים פרטיים, בשילוב עם הקורס הדיגיטלי או רק הקורס.

תהיה לך גישה לקורס למשך שנה אחת ממועד ההרשמה לקורס.

בהחלט! הקורס לא מניח ידע מוקדם רב, ובונה את הדברים מהיסודות. עם זאת, חשוב לדעת שהקורס מיועד לתת את ההכנה הנוספת לקראת תואר ראשון במדעי המחשב או הנדסה, מעבר לנלמד במערכת החינוך ולקראת הבגרות, ולכן אם תבחרו לאחר מכן כן ללכת בכיוון של לימודים לתואר במדמ”ח או הנדסה ייתכן ותצטרכו להשלים חלק מנושאי הלימוד שמכוסים בבגרות, אם אינכם יודעים אותם. במקרה זה אפשר לשוחח איתנו לקביעת תוכנית לימוד מותאמת אישית.

אין שום דבר רע בלהתרענן על הנושאים שלמדתם לבגרות, אבל זה לא הפקטור המרכזי שאתם צריכים בהתכוננות למתמטיקה ברמה אקדמית. מעטים הנושאים שלמדתם לבגרות שבאמת תעשו בהם שימוש במהלך הלימודים באקדמיה. מה שאתם באמת צריכים הוא הכנה למתמטיקה ברמה אקדמית. לא לחזור על מה שכבר למדתם. ואת זה אף קורס ואף סרטון לא באמת מציע.

בנוסף, הסרטונים הללו אולי חוזרים על הדברים ברמה תיאורטית, אבל מה שחשוב הוא שתעשו דברים בפרקטיקה ותתרגלו. לסרטונים ביוטיוב אין חוברת תרגילים, ואין מבחנים אמריקאיים אחרי כל סרטון.

התשובה הקצרה – לא.

התשובה הקצת יותר לא קצרה – קייטנת המתמטיקה היא כשמה כן היא – קייטנה. מדובר בעיקר בחזרה על מתמטיקה של הבגרות. יש בקייטנה נגיעה קלה בסימונים מתורת הקבוצות, שזה יפה, אבל אין לימוד מסודר ומעמיק של השפה המתמטית, של כתיבה של הוכחות, של תורת הקבוצות של מושג הפונקציה ושל לוגיקה.

רובה המוחלט של הקייטנה היא חזרה על הבגרות. אבל הבגרות אינה מכינה למתמטיקה ברמה אקדמית, שכן ההבדל בין השתיים אדיר.

זו הסיבה שיצרתי את קורס ההכנה שלי ואין עוד אף קורס שמכין למתמטיקה ברמה אקדמית. כל קורסי ההכנה של האוניברסיטאות מתמצים בחזרה על מתמטיקה תיכונית.

יש סטודנטים רבים שלמדו ולומדים כעת בקורס ההכנה שלי שעתידים להתחיל ללמוד בטכניון. והם עשו ועושים זאת מכיוון שהם יודעים שהקייטנה כלל לא מספקת בתור הכנה לאקדמיה.

לא, עדיף להתחיל ללמוד קודם כל בקורס ההכנה.

הנה ההסבר מדוע:

הידע הנדרש לקורס ההכנה הוא מינימלי (ברמת הידע של מתמטיקה של חטיבת הביניים), וזאת מכיוון שהמתמטיקה האקדמית שונה מאוד מזו התיכונית. הרוב המוחלט של נושאי הלימוד בקורס ההכנה לא נסמכים על מתמטיקה קדם-אקדמית.

אם נדרשת השלמה של הידע המתמטי הקדם-אקדמי עדיף להתחיל ללמוד קודם בקורס, שכן הלימוד של היסודות של השפה המתמטית יאפשר לכם כאשר תשלימו את הידע הקדם-אקדמי כבר ללמוד אותו ברמה אקדמית. אתם כבר תראו את הדברים אחרת.

בדרך-כלל חושבים שיש שלבים – שצריך את ב’ אחרי א’, ולרוב זה נכון, אבל במקרה הזה זה לא נכון. אני ממש ממליץ להתחיל את הלימודים בקורס ההכנה כמה שיותר מוקדם ולהשלים את הידע הקדם אקדמי תוך כדי.

את נושא החדו”א לדוגמא, שנלמד בבגרות 5 יחידות, הייתי ממליץ ללמוד אחרי חלק ב’ בקורס שבו אנחנו מעמיקים בנושאי הפונקציות. אחרי זה – הלימוד של החדו”א יהיה פי מונים יותר אפקטיבי מאשר אם הייתם לומדים אותו לפני הקורס.

רוצים שנתכנן ביחד את הלימודים שלכם ונקבע תוכנית לימוד אישית? קבעו איתי מועד לשיחת ייעוץ.

יש לכם שאלה שאינה מופיעה?

שלחו לי הודעה.

עדיין מתלבטים?

אפשר להתנסות בקורס לפני ההרשמה.

רוצים להתייעץ?

בואו נשוחח

הקורס שלי הוא לא מאותם קורסים באינטרנט שזה רק אתם והמחשב. יש בינינו קשר לאורך הלימוד. 

אז בואו נתחיל בשיחה ראשונית, כפי שאני עושה עם כל הסטודנטים שלי ונתפור עבורכם את חווית הלימוד המושלמת כדי שתגיעו לשבוע הראשון של שנה א’ מוכנים.

הצעד הראשון שלך

הרשמה לניסיון - קורס הכנה לשנה א - חדש
אסף מנור

אסף מנור

בדר"כ עונה תוך 2 דקות

אסף מנור

הי! 👋

בכל שאלה – אפשר לכתוב לי.