הדרך שלך להצלחה
מתמטיקה היא שפה, אז למה שלא נלמד אותה כמו שפה? בקורס “מבוא למתמטיקה מדוברת” תלמדו לעומק את השפה המתמטית כך שהיא ממש תהפוך לשפת-אם עבורכם.
אתם לא מסתדרים
עם המתמטיקה?
זה לא אשמתכם!
מתמטיקה היא שפה. אז למה לא ללמד אותה כמו שפה? במקום זה – זורקים אתכם התלמידים לתוך הטקסט המתמטי בלי הכנה מוקדמת, ואז זה “נשמע כמו סינית”. אבל זה לא חייב להיות ככה!
אם מלמדים את השפה של המתמטיקה – המתמטיקה מפסיקה להיות סינית.
אתם יושבים בכיתה פאסיביים ומקשיבים למורה מבלי לעשות את הדברים בעצמם. זה כמו שנלך לשיעור שחייה, נשב מחוץ לבריכה ונסתכל על המורה שוחה.
אתם נדרשים לתרגל המון, יותר מדי. נותנים לכם 200 תרגילים פחות או יותר אותו הדבר, עם וריאציות קלות. לא מלמדים אתכם לחשוב, לעבוד עם מושגים. כשלומדים עם מושגים אפשר לתרגל הרבה פחות (עדיין צריך לתרגל), והכי חשוב – אפשר ליישם את מה שלמדנו גם לנושא הבא.
בגלל אופן הלימוד הקלוקל – תלמידים רבים לא מצליחים. במקום שהמערכת תתמקד בלשפר את אופן הלמידה כך שהתלמידים יבינו – היא מתמקדת במיון וסיווג התלמידים.
והתלמידים? הם מתחילים לחשוב שהתווית שהמערכת הטביעה עליהם נכונה, שהם “לא טובים במתמטיקה”, שהם לא מוכשרים לזה. מכאן המסלול לפגיעה בביטחון העצמי נסלל.
כשלומדים עם מושגים – הדברים נהיים קלים. מגלים שנושא חדש שלומדים בעצם דומה מאוד לנושא ישן. צריך לתרגל הרבה פחות ונהנים הרבה יותר.
כשלומדים את את השפה המתמטית לעומקה – הדברים נהיים הרבה יותר פשוטים, וכבר לא מרגישים אבודים.
תכלס, זה הדבר הכי חשוב. כשתהנו מהלימודים (ואתם תהנו – אני מבטיח!) אז הכל נהיה הרבה יותר נחמד. ואז גם מצליחים.
לומדים שעות על גבי שעות בלי להתקדם?
כשיודעים את השפה המתמטית, וכשיודעים איך ללמוד עם מושגים – אז הלימודים נהיים הרבה יותר מהירים עם הזמן.
חסל סדר שיעורים ארוכים!
אורך שיעור ממוצע בקורס הוא 18 דקות. זה מאפשר לכם ללמוד נושא קטן ואז ישר לתרגל ולהטמיע את שלמדתם.
אחרי כל שיעור יש תרגול אינטרקטיבי, כך שתקבלו משוב מידי, ביחס למה צדקתם ומה טעיתם.
בעמוד של כל שיעור יש אפשרות לשאלות שאלות.
האם חיבור הוא חילופי?
שאלה מצויינת! בהחלט
נעים להכיר
מרצה למתמטיקה ויזם. בעל ניסיון עשיר של מעל 15 שנים בהוראת מתמטיקה, לאלפי סטודנטים ותלמידים. הוא לימד בחוג להוראת מתמטיקה בסמינר הקיבוצים ובחוג למדעי המחשב במכללה האקדמית תל-אביב יפו.
את שיטת הלימוד הייחודית שלו הוא פיתח לאורך 10 השנים האחרונות תוך כדי מחקר והוראה ובדיקתה עם אלפי סטודנטים.
הוא חבר בעמותת תפס”ן ששמה למטרתה לטפל בנוער נושר וכן גם מתנדב בפרויקט עמי”טים למדע לחיבור של ילדים משכבות מוחלשות לחשיבה ועשייה מדעית.
בואו נעשה את זה
כן, רק בלי בלאגן והבלבול המתלווה אליהם, ע”י שימוש במסגרת מושגית שנותנת לתלמידים אוריינות מתמטית ואפשרות להתמצאות בעולם המתמטי.
כן, מי שמצטיין ילמד את הדברים עוד יותר לעומקם.
לא. המתמטיקה היא אחת. אם יהיה שוני בלימוד בין מתמטיקה מדוברת לבין הלימודים בבית הספר, אזי התלמיד ידע את ההבדל ומדוע מה שנלמד בבית הספר הוא טעות.
כן, הלימודים בנויים באופן מדורג כך שכל דבר נבנה אחד על גבי השני.