אודות בית הספר

אסף מנורהיסטוריה

ראשיתו של בית הספר היא בחוויית הלימודים שלי בחטיבה ובתיכון. הייתי תלמיד טוב, אפילו טוב מאוד, ועם זאת, ואולי בגלל זאת – הרבה מאוד דברים לא היו לי ברורים, והיה נראה לי שמשהו מוחסר מהלימודים במערכת החינוך הממלכתית. בתחילת כיתה ט' מצאתי את הדברים הללו בתחום האלגברה ובסוף כיתה ט' בתחום הגיאומטריה, כאשר גיליתי את המושג הנפלא של האקסיומה (האם תלמיד חטיבה או תיכון אי-פעם שמע על משהו כזה? תלמידי כן, אך תלמידי תיכון ככלל - לא). חשתי כעס גדול על המורים על האופן שבו לימדו אותי עד אז. כיום אוכל לומר שאין הדבר שהוחסר תלוי במורה זה או אחר, אלא הבעיה היא עם תוכניות הלימודים. ולא למותר לציין שהיו לי גם מורים טובים מאוד במערכת החינוך.

עברו עוד הרבה שנים, אז בכובעי כמורה פרטי למתמטיקה, ובעקבות לימודי המתמטיקה והפילוסופיה באוניברסיטה ובהוראה באוניברסיטה, שהתחלתי לעשות רביזיה שיטתית לכל הנושאים הנלמדים לבגרות במתמטיקה. אין כמעט נושא במתמטיקה לבגרות שלא שיניתי את אופן ההוראה שלו, ותלמידי יכולים להעיד שהעניינים נעשו להם פשוטים בהרבה ואף מהנים ומעניינים. אין סיבה למה לא.

בעיקר הדבר נכון לתלמידים שבדרך כלל סווגו כתלמידים חלשים יותר, ולכן לימדו אותם בצורה שכביכול מקלה עליהם, אך בפועל מקשה עליהם. זו הסיבה שעבור רבים – ללמוד במה שמכונה "מתמטיקה 3 יחידות" יותר קשה מאשר ללמוד ב"מתמטיקה 5 יחידות". במתמטיקה – מה שמקל – מקשה, ומה שכביכול מקצר תהליכים – מאריך אותם. הדבר נכון גם בחיים. הדרך הארוכה והקשה – היא הקלה מכולם. מסיבה זאת, בבית ספרי כולם לומדים ביחד, באותו אופן. הסיווג היחיד שמתקיים בבית הספר הוא – לומד מתמטיקה או לא לומד מתמטיקה.

הווה

אי-לזאת, החלטתי להקים את בית ספרי. בית ספרי הוא שם מדויק, שכן הוא מתבסס על ספר הלימוד שאני כותב, שמיישם את כל השינויים שעשיתי באופן לימוד המתמטיקה. הספר ישמש את כל הקורסים להכנה לבגרות, כמו גם לקורסים לחטיבה, לתיכון ולאוניברסיטה. בניגוד לבלאגן השורר בצורת הלימוד הקיימת במערכת החינוך – הספר הוא שיטתי וברור.

עתיד

אני תקווה שתלמידים יחוו חווית למידה מהנה ומועילה וכי המתמטיקה תהיה להם מקור לאתגר, ולא לתסכול. וכן גם מקור להנאה גדולה. גם אם דברים נראים בלתי-אפשריים – אזי בדיוק את אותם דברים יש לעשות, למרות בלתי-אפשריותם. זה בידי כל אדם.
אני גם תקווה שבהמשך הדרך חלקים נרחבים משיטת הלימוד תכנס למערכת החינוך, ותשנה את האופן שבו מלמדים מתמטיקה בישראל. על-כן, בית הספר יפעל לשיתופי פעולה עם מוסדות במערכת החינוך, ומזמין מוסדות ומורים ליצור קשר לשם כך.
בבית הספר התלמידים מוזמנים להתנסות, לחקור, לחשוב, לשאול וליזום.



quote

אומרים עלינו...

 

  • אסף סבלני, תומך ומסביר הכל מהבסיס.
    מומלץ בחום.

    אביב אלפנדרי
    אביב אלפנדרי
  • מורה ענק. סבלני ומסביר הכל לעניין
    ובגובה העיניים.

    איתי סודרי
    איתי סודרי
  • בזכות ההבנה לעומק של הדברים, התקבלתי ללימודים אקדמיים!
    תודה רבה רבה אסף!

    גבריאלה רוזנברג
    גבריאלה רוזנברג
  • מדובר במורה יוצא דופן שמסתכל על חומר על הלימוד בצורה "אחרת"
    שעוזר לך להבין לעומק את המתמטיקה, אני ממליץ בחום :)

    עומר רגב
    עומר רגב
  • מורה מצוין עם שיטת לימוד מרתקת. מנסיון אישי אני יכול להגיד שמלמידה של שבועיים
    עם אסף הציונים שלי קפצו ב60 נק, קפיצה שלא ראיתי עם אף מורה אחר.
    אני ממליץ מאוד על השיעורים עם אסף.

    נמרוד מנור
  • מה שאהבתי באסף זה שהוא שם לב נקודתית לבעיה ופענח למה בכלל עשיתי אותה ובכך מונע טעויות בעתיד.
    הוא שולט בחומר באופן יוצא מן הכלל ורואים שהוא יודע איך להעביר אותו. בקלילות, בנוחות וכיף ללמוד איתו כי הוא מלמד את הנושא בצורה מובנית.

    עמית גביש
    עמית גביש
  • הרגשתי שההצלחה שלי באמת חשובה לו. אין לי ספק שללא השיעורים לא הייתי מגיעה לאותם הישגים.
    אני מאוד ממליצה עליו בתור מורה.

    רומי שרון
    רומי שרון
  • מאוד ממליצה על אסף כמורה. מלמד בצורה ברורה, סבלני, קשוב ונהיר. אסף מאוד עזר לי בהבנה של החומר,
    ניכר כי הוא נהנה ללמד ומאוד מבין בחומר. מורה מעולה!

    גאיה קטרון
  • מורה מעולה. לקחתי איתו שיעורים בלוגיקה למדעי המחשב. סגר אותי על הנושאים שלא היייתי חזק בהם, וקיבלתי 100 בבחינה! יודע את החומר ממש טוב, ומבין את המתמטיקה בצורה עמוקה!

    רן טיבי
    רן טיבי