איך לבחור מורה פרטי למתמטיקה

בחירת מורה פרטי למתמטיקה - אין זה עניין בירוקרטי, או ככזה שמצומצם לנתונים. בסופו של עניין, הבחירה במורה, אם הוא נבחר באמת כמורה, היא בחירה במי שעבורו הוא מעורר תשוקה לידע.

עודכן ב-

מורה למתמטיקה

תוכן עניינים

בבחירת מורה פרטי למתמטיקה אנשים שונים לוקחים משתנים שונים בחשבון – קרבה גיאוגרפית, שכר-הלימוד, ניסיון המורה, ההכשרה האקדמית של המורה (תואר ראשון, תואר שני, דוקטורט), הצלחות של תלמידי-עבר, אם המורה הוא גבר או אישה ועוד ועוד. כל אחד ושאלתו.

מעבר להיבטים בירוקרטיים כאלה או אחרים, בסופו של דבר,כאשר אדם בוחר לעצמו מורה במלוא-מובן המילה, אזי זה רק כאשרהוא מניח אצל המורה ידע. אולם אין זה ידע במובן הטכני או התיאורטי, שכן ישנם הרבה אנשים שיודעים מתמטיקה, אלא ידע אודות מה שלא הולך לתלמיד עם המתמטיקה, ידע-לעשות עם המתמטיקה וידע כיצד ללמד. זהו ידע שונה מאוד מאותו ידע בירוקרטי-טכני של ספרי-הלימוד. בסופו של עניין, הבחירה במורה, ואין זה מצומצם רק למורה פרטי למתמטיקה, היא בחירה במי שיכול לעורר תשוקה לידע.

גם בבית הספר, בתיכון או באוניברסיטה, במצבים שבהם אין בחירה של התלמיד במורה, אלא זה נכפה עליו על-ידי המערכת, אזי זה רק על-ידי זה שהתלמיד ייבחר בעצמו במורה כמורה שלו, שהוא יהפוך להיות באמת מורו.

זיגמונד פרויד, מי שהמציא את הפסיכואנליזה, קבע לפי אותה לוגיקה, שלו אדם לא היה יכול לבחור את רופאו שלו, אזי חלק נכבד מהתהליך הרפואי היה נפגם, שכן, גם ברפואה, ישנה חשיבות רבה לאמונה של הפציינט ברופא אותו הוא בוחר על-מנת שהתהליך הרפואי יצליח. כך הדבר גם בענייני החינוך.

פעמים רבות עם ילדים ובני-נוער, אלה ההורים שבוחרים עבורם את המורה הפרטי למתמטיקה. פעמים רבות הם גם אינם מתלהבים יותר מדי להתחיל בלימודים – מדוע ולמה? ובמה הדבר יהיה שונה מהניסיון הרגיל שלהם עם הלמידה, שהם אינה מוצאים בה עניין במקרה הטוב, ובמקרה הרע אף יכולה לגרום למועקה ולסבל? על-כן, המשימה עם מלומדים אלה (שכן הם סבילים באותו שלב), לפחות בשלב הראשון, הוא למצוא את העניין שלהם בנושא, דהיינו להפוך אותם ממלומדים ללומדים, ובתוך כך לתלמידים. על-כן, אין ההורים צריכים להירתע מהיעדר הרצון המלא ומהיעדר שמחת-הלימוד; מספיק רצון-חלקי ועניין באפשרות שייתכן והדברים יהיו שונים עם המורה הפרטי.

אהבתם? שתפו

החדשות המתמטיות החמות ביותר

כתיבת תגובה
0 0 דירוגים
אהבת את המאמר?
הרשם
עידכון ש-
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

רוצים להיות כוכבי מתמטיקה?

אסטרונאוט

הירשמו לרשימת התפוצה לקבלת כל המאמרים והעידכונים.